Mr Grande Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 Sigvemann skrev (På 14.5.2014 den 7.54): Har du tatt førerprøven på bane enda? Den er obligatorisk å ha før oppkjøring i trafikk, det er kjøregårdsøvelsene som det ble snakket om lenger oppi her: Til meg var det 60 km/t og brems ned raskest mulig, unnamanøver i 50 km/t, kjøre sving der du holder minst 30 km/t i utgangen, brems i sving og krypkjøring rundt en løype med kjegler. Men kanskje det er annerledes i Trøndelag enn andre deler av landet? Egentlig skulle jeg ta førerprøven før jeg skulle fortsette med kjøretimene i trafikk, for å ha de grunnleggende ferdighetene for å takle forskjellige situasjoner som kan oppstå. Men jeg tok den rett før oppkjøring i trafikk pga. lang kø. Hvor er det du kjører opp? Ja, er ferdig med den. Tok teorien i dag, besto med 6 feil :O, mangler trinn 4 og oppkjøring nå. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei Prøver å poste her så slipper jeg lage en helt ny tråd. Må man gjennom samme obligatoriske opplæringer hvis en har hatt feks. førerkort B i flere år? Er jo mildt sagt repetative ting en får opplæring i annet enn å kunne holde seg på sykkelen? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Hvis du tenker på start helt fra scratch (ikke utviding), så slipper du trafikalt grunnkurs og førstehjelpskurs. Begynner med MC-kurs på 3 (skole)timer og går deretter til opplæring på bane og trafikk. Avslutter med sikkerhetskurs på bane og vei før du melder opp til praktisk førerprøve. Bitt av MC-basillen du og nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå