Gå til innhold

Asus Radeon 9600XT

AK47

Anbefalte innlegg

http://www.mpx.no/asp/info.asp?p=26266&mode=10top

Nå er den her snart! Jeg har seriøse planer om å bygge meg en PC. Jeg har lest et eller annet sted at noen mener dette kortet yter like bra og kanskje bedre enn 9700. Stemmer det? Vil det virke bra til framtidens spill? Eller bør jeg grave smertefullt i lommeboka etter en 9800-utgave? Er det verdt den økonomiske lidelsen?

Ellers så skulle det vært interessant å fått en kommentar på ukens tilbud hos Komplett. En Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 5ns til 1395,-. Det blir vel kanskje ikke det samme som 9600XT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.mpx.no/asp/info.asp?p=26266&mode=10top

Nå er den her snart! Jeg har seriøse planer om å bygge meg en PC. Jeg har lest et eller annet sted at noen mener dette kortet yter like bra og kanskje bedre enn 9700. Stemmer det? Vil det virke bra til framtidens spill? Eller bør jeg grave smertefullt i lommeboka etter en 9800-utgave? Er det verdt den økonomiske lidelsen?

Ellers så skulle det vært interessant å fått en kommentar på ukens tilbud hos Komplett. En Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 5ns til 1395,-. Det blir vel kanskje ikke det samme som 9600XT?

9600XT er vell og bra, du skulle klare å overleve på det.

Men den FX'n din der er søppel, duger kun til FX kasting (Kasting av GeForce FX kort) grunnet 5ns minne, det er svært tregt, moderne og gode kort har 2.8ns, det høres lite ut MEN det gjør stor forskjell.

Minnet vil senke ned kortet.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Vet du hvor mange Ns 9600 xt-kortet har? Og vet du om forskjellen er stor til en 9800? Er redd jeg vil angre om jeg kjøper en 9600xt, men vil også angre den nærmeste tiden økonomisk om jeg kjøper en 9800.

Det er en ting jeg ikke skjønner med Ns. Du skriver at GeForce-krotet bare har 5Ns, mens det andre har 2.8Ns og derfor er bedre. Men det er jo mindre?

Lenke til kommentar
Takker for svar. Vet du hvor mange Ns 9600 xt-kortet har? Og vet du om forskjellen er stor til en 9800? Er redd jeg vil angre om jeg kjøper en 9600xt, men vil også angre den nærmeste tiden økonomisk om jeg kjøper en 9800.

Det er en ting jeg ikke skjønner med Ns. Du skriver at GeForce-krotet bare har 5Ns, mens det andre har 2.8Ns og derfor er bedre. Men det er jo mindre?

Tror neppe du kommer til å angre... Dessuten har PSData snart et Connect3D Radeon9600XT til kr 1.581,-. Ser ingen grunn til ikke å vente på dette...

Lenke til kommentar

Trur kanskje 9600Xt, og spess fra ASUS da, er det ideele kjøpet for deg. men for "bare" dobbel pris for du jo PC 9800pro på komplett. Men da må du regne med extra kjøling til kortet, det "måtte" ihvertfall jeg :roll:

Med 9600XT fra asus så får man jeg tilogmed Hl2 lisens. og det er jo verdt det vil jeg tru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...