Kronidioten Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei forumhuer! Skulle slå på min bærbare pc ikveld, men det var lettere sagt en gjort. Datamaskinen starter, men skjermen er kål svart. Har prøvd å slå den av flere ganger, tatt ut og inn strømkabelen, latt den stå på litt for så å re starte den osv. uten at noe funker. Noen som kan tenke seg hva problemet kan være? HP Pavilion dv6-2150 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Hei forumhuer! Skulle slå på min bærbare pc ikveld, men det var lettere sagt en gjort. Datamaskinen starter, men skjermen er kål svart. Har prøvd å slå den av flere ganger, tatt ut og inn strømkabelen, latt den stå på litt for så å re starte den osv. uten at noe funker. Noen som kan tenke seg hva problemet kan være? HP Pavilion dv6-2150 Hold nede F2 ide du starter den for å se om den hopper inn i BIOS. Hvis den ikke lyser da, er sannsynligvis skjermen ødelagt. Endret 11. mai 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Brudd i kablene mellom skjerm og hovedkortet er også mulig. Eller ccfl baklyset kan være gått. Det sjekker du med sterkt lys på skjermen og om du ser konturene av skjermbilder. Eller skjermkortet kan være gått. Take a pick. Det kan være flere årsaker til svart skjerm på en laptop. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Eg har stor trua på at det kan vere ''skjermkortet'' som har tatt kvelden. trur de var sånn det var med meg. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Prøvde å koble pc'en til andre skjermer via HDMI og VGA, men alt er sort. Så da er det vel skjermkortet som er gåent. Noen som vet om det lar seg fikse uten for store kostnader? Eller kan jeg bare regne data'en som død? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=no&lc=no&dlc=no&docname=c02029513 Her står at den har kun integrert intel hd grafikk (ikke eget skjermkort). Da er det kanskje vanskeligere å fikse vil jeg tro. Det er neppe lønnsomt å få den fikset på egen regning. Data kan du få ut ved å skru ut disken å bruke en dock eller et hdd enclosure. Eventuelt kople den inn i en stasjonær PC. Kreve reklamasjon om det er et privat kjøp er jo en mulighet. Endret 18. mai 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 Den jeg har har samme specs som denne, dvs den har ikke integrert intel grafikkløsning men Radeon HD4650. Men jeg får uansett bare bite i det sure eple å kjøpe meg en ny en. Bråkte noe jævelig også på slutten så noe kostbar reparasjon slår jeg fra meg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Okay. Bråkte den før den blei kaputt tyder på at lagret i vifta var gåent eller vifte bladene etc. Når den så streiker så koker minnet eller grafikk prosessoren eller det har skjedd over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå