Gå til innhold

Gjeddevannet

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Hei, Alec Ask.

programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! :)

Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ?

Vennlig hilsen

Alet.

Hei Albert !

Takker for positiv og konstruktiv kommentar.

Er stort sett fornøyd med appen , men kunne tenke meg å få løst problematikken med bevegelsesuskarphet . Her i bildet er det greinene til vestre og trærne som blir uskarpe.

Har også som du nevnte brukt DxO filmpack 4.

Har tre favoritter i programmet : Generic Fuji Astia/Provia/Velvia 100 , hvor Provia er den mest brukte,

I dette bildet er det mest sannsynlig Provia som er brukt.

Var dette en meget kvalifisert gjetning eller har du også begynt å bruke programmet ?

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Hei, Alec Ask.

programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! :)

Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ?

Vennlig hilsen

Alet.

Hei Albert !

Er stort sett fornøyd med appen , men kunne tenke meg å få løst problematikken med bevegelsesuskarphet . Her i bildet er det greinene til vestre og trærne som blir uskarpe.

Har tre favoritter i programmet : Generic Fuji Astia/Provia/Velvia 100 , hvor Provia er den mest brukte,

Var dette en meget kvalifisert gjetning eller har du også begynt å bruke programmet ?

Vennlig hilsen

Alec

Hei, igjen, Alec Ask.

Jeg "konverterte" til digitalfoto i 2006, og brukte fram til da i hovedsak Provia 100, med et og annet innslag av Velvia 100.

Det var "punch" i disse filmene, og jeg har savnet disse filmenes farger og kontrast ved overgang til digitalfotografi.

Jeg ble imponert over kvaliteten i flere av bildene dine, og ble informert om DxO Filmpack 4 av deg.(Takk ! :))

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av det programmet, og i mellomtiden nyter jeg bilder der filmpack'en er blitt brukt !

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Hei, Alec Ask.

Vennlig hilsen

Alet.

Hei Albert !

Vennlig hilsen

Alec

Hei, igjen, Alec Ask.

Jeg "konverterte" til digitalfoto i 2006, og brukte fram til da i hovedsak Provia 100, med et og annet innslag av Velvia 100.

Det var "punch" i disse filmene, og jeg har savnet disse filmenes farger og kontrast ved overgang til digitalfotografi.

Jeg ble imponert over kvaliteten i flere av bildene dine, og ble informert om DxO Filmpack 4 av deg.(Takk ! :))

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av det programmet, og i mellomtiden nyter jeg bilder der filmpack'en er blitt brukt !

Vennlig hilsen

Albert.

Hei igjen Albert !

Takker for interessant oppklaring. Jeg brukte også mest Fuji i den før digitale tiden og har også savnet Fuji looken.

Filmpack virker selvstendig , eller som plugin sammen med :

Adobe Photoshop CS3 , CS4 , CS5 , CS6 ,CC ,Elements 9 , 10 & 11 , Lightroom 3 & 4.

Apple Aperture 3.

DxO Optics Pro versjon 8.2 eller høyere.

Jeg har også DxO Optics Pro 9 men da det er for krevende for min nåværende PC er det helst viewpoint og filmpack jeg bruker.

Jeg kan i alle fall anbefale programmet.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...