Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Gjeddevannet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Hei, Alec Ask. programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ? Vennlig hilsen Alet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Hei, Alec Ask. programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ? Vennlig hilsen Alet. Hei Albert ! Takker for positiv og konstruktiv kommentar. Er stort sett fornøyd med appen , men kunne tenke meg å få løst problematikken med bevegelsesuskarphet . Her i bildet er det greinene til vestre og trærne som blir uskarpe. Har også som du nevnte brukt DxO filmpack 4. Har tre favoritter i programmet : Generic Fuji Astia/Provia/Velvia 100 , hvor Provia er den mest brukte, I dette bildet er det mest sannsynlig Provia som er brukt. Var dette en meget kvalifisert gjetning eller har du også begynt å bruke programmet ? Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Hei, Alec Ask. programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ? Vennlig hilsen Alet. Hei Albert !Takker for positiv og konstruktiv kommentar. Er stort sett fornøyd med appen , men kunne tenke meg å få løst problematikken med bevegelsesuskarphet . Her i bildet er det greinene til vestre og trærne som blir uskarpe. Har også som du nevnte brukt DxO filmpack 4. Har tre favoritter i programmet : Generic Fuji Astia/Provia/Velvia 100 , hvor Provia er den mest brukte, I dette bildet er det mest sannsynlig Provia som er brukt. Var dette en meget kvalifisert gjetning eller har du også begynt å bruke programmet ? Vennlig hilsen Alec Hei, igjen, Alec Ask. Jeg "konverterte" til digitalfoto i 2006, og brukte fram til da i hovedsak Provia 100, med et og annet innslag av Velvia 100. Det var "punch" i disse filmene, og jeg har savnet disse filmenes farger og kontrast ved overgang til digitalfotografi. Jeg ble imponert over kvaliteten i flere av bildene dine, og ble informert om DxO Filmpack 4 av deg.(Takk ! ) Jeg vurderer å gå til anskaffelse av det programmet, og i mellomtiden nyter jeg bilder der filmpack'en er blitt brukt ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Hei, Alec Ask. programmet / app'en "Smooth Reflections" gir en særegen ro i bilder der vann utgjør en stor del av bildeflaten, - som i dette bildet, - veldig bra ! Er det i tillegg brukt DxO Filmpack 4 Generic Fuji Astia / Provia 100 for å øke kontrast og fargemetning ? Vennlig hilsen Alet. Hei Albert !Takker for positiv og konstruktiv kommentar. Er stort sett fornøyd med appen , men kunne tenke meg å få løst problematikken med bevegelsesuskarphet . Her i bildet er det greinene til vestre og trærne som blir uskarpe. Har også som du nevnte brukt DxO filmpack 4. Har tre favoritter i programmet : Generic Fuji Astia/Provia/Velvia 100 , hvor Provia er den mest brukte, I dette bildet er det mest sannsynlig Provia som er brukt. Var dette en meget kvalifisert gjetning eller har du også begynt å bruke programmet ? Vennlig hilsen Alec Hei, igjen, Alec Ask.Jeg "konverterte" til digitalfoto i 2006, og brukte fram til da i hovedsak Provia 100, med et og annet innslag av Velvia 100. Det var "punch" i disse filmene, og jeg har savnet disse filmenes farger og kontrast ved overgang til digitalfotografi. Jeg ble imponert over kvaliteten i flere av bildene dine, og ble informert om DxO Filmpack 4 av deg.(Takk ! ) Jeg vurderer å gå til anskaffelse av det programmet, og i mellomtiden nyter jeg bilder der filmpack'en er blitt brukt ! Vennlig hilsen Albert. Hei igjen Albert ! Takker for interessant oppklaring. Jeg brukte også mest Fuji i den før digitale tiden og har også savnet Fuji looken. Filmpack virker selvstendig , eller som plugin sammen med : Adobe Photoshop CS3 , CS4 , CS5 , CS6 ,CC ,Elements 9 , 10 & 11 , Lightroom 3 & 4. Apple Aperture 3. DxO Optics Pro versjon 8.2 eller høyere. Jeg har også DxO Optics Pro 9 men da det er for krevende for min nåværende PC er det helst viewpoint og filmpack jeg bruker. Jeg kan i alle fall anbefale programmet. Vennlig hilsen Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg