hanssennord Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei, Er det noen her inne som vet hvor jeg kan levere bankkort som jeg fant ute på gata?Hører noen sier at banken gir 200kr i finnerlønn? Mvh, Hanssennord Lenke til kommentar
Quote Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) På kortene står det: "If found, please return to *adresse + postboks". Jeg vet ikke om banken gir 200 kr i finnerlønn, men Google-søk tilsier dette. Endret 11. mai 2014 av Quote Lenke til kommentar
Musty Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det står på kortet hvor du skal levere det , på mine kort står det også "reward may be paid".. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg har fått penger for innlevering av funnet bankkort flere ganger. Er det en bank med filial i nærheten går man rett og slett til filialen, ellers kontakter man banken og hører hva de ønsker. Dersom det sendes i posten ønsker de nok gjerne at det klippes i filler først tror jeg. Hver gang jeg har levert inn kort har det vært i filial i nærheten. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Har selv levert inn kort flere ganger, men aldri fått noe belønning :/ Sist fikk jeg det til og med bekreftet banken jeg ringte at de ville ordne det, men fikk ikke noe. Så gidder ikke bryet med å sende inn mer, klipper det bare i 2 og kaster Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hva gjør man om man finnen en lommebok med 400 kroner, ingenting annet i lommeboken. Noe vits i det hele tatt å levere til Politiet? Ikke lov å sende penger i posten og 3 mil til nærmeste politistasjon. Må gjennom bomring. Endret 15. mai 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Hva gjør man om man finnen en lommebok med 400 kroner, ingenting annet i lommeboken. Noe vits i det hele tatt å levere til Politiet? Ikke lov å sende penger i posten og 3 mil til nærmeste politistasjon. Må gjennom bomring. Kjøp deg noe kos for dem Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Selg fult fødselsnummer, navn og bilde på svartebørsen, du får sikkert mer en 200 kr. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Står det ikke en returadresse på kortet? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Hva gjør man om man finnen en lommebok med 400 kroner, ingenting annet i lommeboken. Noe vits i det hele tatt å levere til Politiet? Ikke lov å sende penger i posten og 3 mil til nærmeste politistasjon. Må gjennom bomring. Viss du vil finne ut hvem som er eier, kan du f.eks lage en facebook post (Viss du har facebook da), og spørre om noen savner en lommebok, og du kan da be de som melder seg å beskrive lommeboka og hva den inneholder. Endret 15. mai 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Har selv levert inn kort flere ganger, men aldri fått noe belønning :/ Sist fikk jeg det til og med bekreftet banken jeg ringte at de ville ordne det, men fikk ikke noe. Så gidder ikke bryet med å sende inn mer, klipper det bare i 2 og kaster Vel, klippe det i 2 hjelper jo veldig lite. Man kan jo fremdeles lese av kortinformasjonen, så tappe det for mye penger over nettet Må nok klippe det i en god del biter! Hadde jeg funnet noe hadde jeg nok ringt eieren og sagt ifra. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Har selv levert inn kort flere ganger, men aldri fått noe belønning :/ Sist fikk jeg det til og med bekreftet banken jeg ringte at de ville ordne det, men fikk ikke noe. Så gidder ikke bryet med å sende inn mer, klipper det bare i 2 og kaster Vel, klippe det i 2 hjelper jo veldig lite. Man kan jo fremdeles lese av kortinformasjonen, så tappe det for mye penger over nettet Må nok klippe det i en god del biter! Hadde jeg funnet noe hadde jeg nok ringt eieren og sagt ifra. De fleste som mister et kort ringer banken og får det sperret. Deretter lager banken et nytt kort til dem. Så jeg ser ikke helt det store svindlerpotensiale i et slikt kort. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Har selv levert inn kort flere ganger, men aldri fått noe belønning :/ Sist fikk jeg det til og med bekreftet banken jeg ringte at de ville ordne det, men fikk ikke noe. Så gidder ikke bryet med å sende inn mer, klipper det bare i 2 og kaster Vel, klippe det i 2 hjelper jo veldig lite. Man kan jo fremdeles lese av kortinformasjonen, så tappe det for mye penger over nettet Må nok klippe det i en god del biter! Hadde jeg funnet noe hadde jeg nok ringt eieren og sagt ifra. De fleste som mister et kort ringer banken og får det sperret. Deretter lager banken et nytt kort til dem. Så jeg ser ikke helt det store svindlerpotensiale i et slikt kort. Kan gå lang tid før noen oppdater at de har mistet bankkortet. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg fant nylig en iphone med bankkort, kreditkort og førerkort i omslaget. Fikk det selvfølgelig levert tilbake til eieren uten å forvente penger for det. Vil ikke ha betalt for å være ærlig. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Kan gå lang tid før noen oppdater at de har mistet bankkortet. Ja, i teorien. Men bankkortet er vel noe de fleste bruker nesten hver dag så sannsynligheten er stor for at det oppdages fort. Og scenarioet her var at noen mistet kortet, andre fant kortet og klippet det i to. Deretter kastes det vel muligens i søpla. At noen uærlige sjeler skal finne disse to bitene i søpla og misbruke kortet før eier har fått sperret det er i mine øyne ekstremt usannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå