Dexterious Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 For én uke siden fikk jeg tilgang til bredbåndsabonnementet mitt. Det er bare én-bruker-abonnement. Vil gjerne koble opp tre PCer, men det lar seg ikke gjøre. Fikk tips av en kamerat om router og selvfølgelig bestilte jeg en. Greit! Koblet opp to PCer (PC1 med Windows 98 og PC2 med Windows XP) via routeren, men fikk bare den ene PC2 til å fungere. Det var den gang, det. Nå får jeg ikke koblet meg opp meg PC2, verken med eller uten router. PC1 fungerer uten router, men ikke med router. Hva gjør jeg feil? Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer? En bekjent hadde startproblemer med routeren, men nå har han tre PCer tilkoblet og alt fungerer som det skal. Han har også én-bruker-abonnement. I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det? Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme? HJELP!! Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 For én uke siden fikk jeg tilgang til bredbåndsabonnementet mitt. Det er bare én-bruker-abonnement. Vil gjerne koble opp tre PCer, men det lar seg ikke gjøre. Fikk tips av en kamerat om router og selvfølgelig bestilte jeg en. Greit! Koblet opp to PCer (PC1 med Windows 98 og PC2 med Windows XP) via routeren, men fikk bare den ene PC2 til å fungere. Det var den gang, det. Nå får jeg ikke koblet meg opp meg PC2, verken med eller uten router. PC1 fungerer uten router, men ikke med router. Hva gjør jeg feil? Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer? En bekjent hadde startproblemer med routeren, men nå har han tre PCer tilkoblet og alt fungerer som det skal. Han har også én-bruker-abonnement. I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det? Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme? HJELP!! Hvilken router er det snakk om? :-? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg går ut i fra at du bruker cat5 cabel,disablet alt som heter firewal oo virus.Skal ruteren kofigureres?Har du haket av for at maskinen skal ta automatisk ip? Jeg har to maskiner som deler et abon. Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 The Boz: Det er snakk om NexIP ISO50s DSL/Cable gateway with built-in 4 port 10/100 Mbps Ethernet switch Sunni: Ja jeg bruker cat5 kabler og har disablet virus og firewall. Skal ruteren konfigureres? Jeg har gjort det som sto i manualen. Men det funker ikke. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 En IS050p fungere fint den så lenge du logger på routeren ved å bruke ip 192.168.168.230 og ditt "password" . Desverre så mangler vi noe informasjon slik at vi kan hjelpe deg videre men så lenge dine pc`r er satt opp til å motta ip automatisk så skal dette kjøre helt fint .... Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Hva med llink enbruker boxen. Når jeg kobler rett fra den til maskinen så er det 3 lys og når jeg kobler den til router så er det bare 2 lys. Er det feil? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg kjenner ikke til den ruteren og nextgentel.Du kommer ikke ut på internett med 98 maskinen?Har du skrevet inn gatewayen i kontrollpanel-nettverk-egenskaper for tcp/ip-ny gateway? Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kan feilen skyldes to forskjellige operativsystemer? Nei, det har ingen ting med forskjellige operativsystemer å gjøre. XP og Win98 går fint sammen. Faktisk bedre enn XP og Win2K, etter mine erfaringer. .... I startfasen fant han ut at det er enn viss måte å koble alt sammen, i en meget viktig rekkefølge. Hva vil dette si? Stemmer det? Rekkefølgen har ingen ting å si. Men å koble seg opp med XP maskinen først er å anbefale siden XP er litt enklere å jobbe med. Tok kontakt med en tidligere sjef av meg og forespurte han om problemet. Han mente at jeg ikke kan koble opp sånn, siden jeg bare har én-bruker-abbonement. Kan dette stemme? Dette stemmer ikke! Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 har du husket HELE BRUKERNAVNET??? jeg hadde. men når jeg gjorde d funka det. brukernavn@your ispadress Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva med llink enbruker boxen. Når jeg kobler rett fra den til maskinen så er det 3 lys og når jeg kobler den til router så er det bare 2 lys. Er det feil? Ja, antagelig er det noe med kabelen mellom modem og router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå