AnonymDiskusjon Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Om en prøver seg på noen tilfeldige damer på byen, får avslag, prøver seg på en annen en og får aksept. Man har det kjempefint sammen, så finner man ut at de er venninner etter venninnen forteller jeg har prøvd meg på hun(i all useriøshet på byen)? Hvordan kan dette oppfattes som negativt? For jeg ser det virkelig ikke Hjelp meg å forstå Anonymous poster hash: f5e2f...bee Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 For mennesker som er patetiske handler det om å føle seg unik. Jenten forstår at hun bare dekker ett behov og at hun ikke er unik når hun får høre at du har prøvd deg på venninnen. Jeg kaller det å være realistisk. Bare se på eksen til Oen, svømmeren som døde, eksen har nå fått barn med en annen svømmer, akkurat det hun ville i utgangspunktet. Alle kan erstattes. Lenke til kommentar
Lady_A Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Selvsagt reagerer folk på det. Menn som kvinner. For å si det slik, så er du betraktelig mindre aktuell i mine øyne, om du prøver deg på alt og alle og horer deg rundt , før du finner meg. No thank you Endret 12. mai 2014 av Lady_A Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Kvinner er så usikre på seg selv at de må leve i en drømmeverden, som mann kan du bare gjøre ditt beste for å opprettholde illusjonene de bruker for å beskytte seg selv mot den virkelige verden. Når en av illusjonene som holder drømmeverdnen hennes sammen blir knust har du 2 muligheter, enten bygger du opp en ny illusjon som gjør at hun kan fortsette lykkelig ignorant, eller så river du i stykker hele drømmeverdnen og håper at hun takler det virkelige liv. Men jeg vil advare deg om at de fleste kvinner ikke er klare for å se verdnen sklik menn ser den. 3 Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) . Endret 5. august 2016 av Shortie 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg tror ikke hun var interessert i utgangspunktet og brukte det som prikken over i`en og begrunne grunnen. Det kommer an på interessen for fyren og hvordan han er i seg selv. Har selv opplevd å bli sjekket opp av en fyr som tidligere har sjekket opp en venninne av meg. Ble ikke oppstyr ut av det. Om det dog hadde skjedd rett etter at han hadde prøvd seg på venninna mi, sier det jo seg selv at noen antenner mangler. Hæ? Så etter man har fått avslag fra ei jente, så må en bruke hvor lang tid da på å sørge over avslaget? 1 uke? 1 måned? 1 år? Og i tillegg så må en altså stalke jenta for å forsikre seg om at man ikke har prøvd seg på noen i hennes omgangskrets i tillegg? Kvinnelogikken er helt fantastisk noen ganger. 2 Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) . Endret 5. august 2016 av Shortie 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Jeg tror ikke hun var interessert i utgangspunktet og brukte det som prikken over i`en og begrunne grunnen. Det kommer an på interessen for fyren og hvordan han er i seg selv. Har selv opplevd å bli sjekket opp av en fyr som tidligere har sjekket opp en venninne av meg. Ble ikke oppstyr ut av det. Om det dog hadde skjedd rett etter at han hadde prøvd seg på venninna mi, sier det jo seg selv at noen antenner mangler. Hæ? Så etter man har fått avslag fra ei jente, så må en bruke hvor lang tid da på å sørge over avslaget? 1 uke? 1 måned? 1 år? Og i tillegg så må en altså stalke jenta for å forsikre seg om at man ikke har prøvd seg på noen i hennes omgangskrets i tillegg? Kvinnelogikken er helt fantastisk noen ganger. Jeg har ikke nevnt noe om å sørge etter et avslag. Det sier seg selv at det høres vanvittig urealistisk ut, hadde blitt temmelig forbauset om en fyr gikk i sørgemodus etter et avslag ute på byen. Du gjør det hele til noe dramatisk, Så hva mener du da isåfall? Fyren mangler noen antenner hvis han har prøvd seg på veninna di rett før han traff deg? Hvis han ikke skal ha "sørge-periode" og vente en stund, hva er alternativet? Han må gjøre research? Være synsk? Om man fra før av ikke visste at man er venninner så visste man det ikke: da er det vel ikke noe å henge seg opp i. Jeg tror ikke du kan skylde på kvinnelogikk pga at to venninner/noen jenter har lagt deg i avslag-kurven ute på byen pga at du har sjekket opp begge eller flere på en gang. De likte deg ikke godt nok til at du ble unntaket. Det er som regel flere grunner til avslag, men grunnen du sitter på er bare en av grunnene. Så hvis de umulig kan vite at han har prøvd seg på venninna di, hvorfor mangler han noen antenner? Skal man lukte at de er venninner? Eller skal man spørre den neste dama man prøver seg på og peke på den andre som gav deg avslag og spørre "hei, kjenner du henne?"... Du forstår vell at det du sier ikke helt henger på greip? Og jeg skylder da ikke på kvinnelogikk pga jeg har fått avslag. Hvor har du det ifra? Igjen er det kvinnelogikken som slår til med full kraft her ser jeg, ettersom du nå har funnet noe mellom linjene og tolket deg frem til noe med kvinne-synsinga di rundt noe jeg aldri har skrevet. Endret 12. mai 2014 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) . Endret 5. august 2016 av Shortie Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Først og fremst tyder det på at man er ute etter en sengepartner for kvelden/i noen uker eller måneder. Det er en ærlig sak i seg selv, men alle er ikke ute etter det ute på byen så man må takle å få avvisning på den måten. Men når man først er ute etter en sengepartner, er det ikke sexy å være lite selektiv og uhøflig mot mennesker man sjekker opp. Det bunner i lite respekt og viser at du har en bruk og kast mentalitet. Mennesker av begge kjønn kan få seg en sengepartner som foregår i bedre stil, ergo blir det litt meningsløst å kaste seg over en fyr/jente som viser uhøflige og kjedelige sider ved selve sjekkinga og flørtinga. It`s just boring and lazy. Men hvis en ellers høflig og flott fyr ved et uhell skulle sjekke opp to venninner samme kvelden pga manglende viten om venninneforholdet, er det ikke noe å skape drama for. Jeg har ingen fasit på hvor lenge du bør sørge. Kanskje du heller skal satse på jenter med samme mentalitet og selektivitet som deg. Ok, først og fremst, dette handler ikke om meg. Jeg har aldri blitt avvist på den måten, eller endt opp i en situasjon der jeg har prøvd meg på to venninner. Det hele handler om mentaliteten at fyren er blåst eller hva du/dere en mener om han skulle havne opp med å prøve seg på to damer på samme kveld. Sannsynligheten er uansett ekstremt liten for at han er klar over at dere er venninner, så det å påstå at han har liten respekt, og har en "bruk og kast" mentalitet er jo helt på jordet. Det er da helt normalt at menn opplever å bli avvist på byen, og det er jo også derfor man også da prøver seg på flere damer da sjansen for at de er opptatt, holder på med noen etc mer eller mindre er 50-60%. Dermed får man også avslag hos flere kvinner enn de som blir med videre, enten om det handler om sex, eller om man er interessert i å kun få nummeret for å få til en date senere. Det å "sørge" over det å bli avvist på byen er selvfølgelig også helt på jordet. Det er da ingen som tar seg nær av det å bli avvist da det er statistisk slik at man vil få et nei mer enn man får et ja. Hadde nå alle jentene ute på byen vært der som single så ville man nok opplevd noe annet, men det er dem altså ikke. Og single jenter som er med sine venninner er der kun for å være med venniner og avviser menn grunnet maset. Altså er sjansen heller liten for gutter som er der for å sjekke opp noen, og man må da naturlig nok prøve seg på flere for å øke sjansene for at noe skal skje, enten i form av sex, eller en fremtidig date. Det handler om sjansespill og logikk, og ikke noen form for "bruk og kast" da det er helt ulogisk. Hvordan kan man bruke og kaste noen som avviser en i første omgang? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Det oppleves som negativt fordi: - Ingen vil være andrevalget - Ingen vil være sammen med noen som venninna turnet down En kompis av meg ble sammen med ei jente jeg turnet down tidligere samme kveld som dem møttes, hun prater alltid om at det var meg hun møtte først osv når hun er full. Det gir meg en god følelse og kompisen min en dårlig følelse, derfor er det ikke noe artig å være sammen med noen som har prøvd seg på en venn av deg. Anonymous poster hash: 8aa99...3b8 Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) ... Endret 5. august 2016 av Shortie 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Som sagt; jeg har opplevd å bli sjekket opp av en fyr som har prøvd seg på venninna mi tidligere, og har ikke uttrykt at han er blåst av den grunn. Jeg vet at fyren må gå videre etter avvisning fra venninna mi/meg for å kunne finne seg det han ønsker (en partner), og hvis han ironisk nok skulle ende opp med en annen venninne av meg vil jeg ikke se på det som blåst. Jeg unner han å finne noen. Men litt rart hadde det vært. Får håpe man mister interessen fort etter avvisning. Det er ingen big deal for meg. Men jeg hadde vært litt tett i hue om jeg gikk bort til et bord ute på byen og kastet meg over en hel kameratgjeng, en etter en, i håp om et napp. "Du avviste meg, men kameraten din er like heit". En setting jeg rett og slett hadde unngått på mitt sterkeste. Både uhøflig og sært. Det er ikke en ensidig setting, da det rett og slett blir situasjonbasert. Jenter er ikke perfekt ute på sjekkemarkedet/byen, jeg har vært vitne til mange settinger som er skapt på den fronten som ikke er helt heldig. Men å lete etter et fasitsvar på noe som ikke er ensidig, er som å finne nåla i høyet. Jenter har forskjellig syn på hva som er en deal breaker, og kan til og med få et annet syn når de møter noen som er unntaket. Vi skyver ofte grenser når vi liker noen og tilpasser oss motpartens, men strammer inn tøylene når vi møter noen vi ikke er interessert i. Selvfølgelig mister man interessen fort etter en avvisning. Det å prøve seg betyr ikke mer enn det, man er interessert, mest pga utseende og sjekker om kysten er klar. Er den ikke det så blir det bare tullete å bruke tid på å prøve å analysere slikt. I de fleste tilfellene så har jenta type, eller er ute på byen for å ha det gøy med venninner der en avvisning ikke betyr stort mer enn det, hun er opptatt og orker ikke. Har møtt på flere jenter som mer eller mindre avviste meg én gang men som har kommet tilbake andre kvelder med en "unnskyldning" og ville prate mer pluss diverse der unnskyldninger stort sett var at de var ute pga bursdag og slike ting slik at det å forsvinne fra venninner der og da ville vært frekt. Vell, hvor ofte har du opplevd en fyr som kaster seg over et bord fylt av deg og dine venner for å spørre "Skal vi knulle?" - "Nei" - "Ok, du da?" osv? Jeg har aldri gjort noe slikt, og det har heller ingen av mine venner. Setter man seg ned blant jenter i en venninne gjeng så merker man jo fort hvem som responderer til deg og ikke, og da har man svaret allerede der uten å trenge å brøyte ut og være komplett idiot. Lenke til kommentar
Shortie Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) ... Endret 5. august 2016 av Shortie 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Da henger jeg med. Jeg tror jenter som avviser noen etter at man har hatt det kjempefint sammen pga at man tidligere har sjekket opp venninna er usikker på om man er andrevalget. Problemet er jo ikke-eksisterende. Det hadde vært greit om man satte jentene på rad og rekke og pekte på ei jente som sa nei, og pekte så på neste mann(jente), men det er jo ikke slik det fungerer. Mest sannsynligvis så møtte han på venninna før han møtte på henne ute på byen. Og som sagt så er det ikke slik at man har drivi å analysert jentene man prøver seg på på byen heller. Der går det ganske spontant frem og det er ganske tilfeldig hvem en starter en samtale med sett bort ifra at jenta selvfølgelig har et utseende som en syns er tiltrekkende. Som oftest starter jeg en samtale om man står sammen i barkøen f.eks. Det å drive å overanalysere ting er dere litt for flinke til syns jeg. ^^ 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Moderatormelding Tråden er nå åpnet igjen etter å ha ryddet bort unødvendig persondiskusjon. Videre brudd på dette vil medføre advarsler. Forsøk å hold dere til saken, og hold en hyggelig tone. Det er mulig å være uenig uten å lage dårlig stemning. Kommentering på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Ts - du kan tenke på dette: Hva om ei hadde sjekket opp kameraten din først og fått avslag fra ham, hvordan hadde du reagert om hun deretter sjekket opp deg? Noen synes sikkert det er greit, mens andre vil oppleve å være andrevalget. Om jeg hadde vært singel og opplevd noe slikt, så hadde jeg nok i alle fall sett an kjemien mellom meg og vedkommende. Jeg hadde følt at vedkommende kanskje ikke var ute etter noe seriøst og så sett an kjemien på hvor mye jeg ville vært med på notene og eventuelt sett hva som skjedde. Er nok lett å ikke ta det seriøst da. Jeg tror ikke det er uvanlig i det hele tatt. Det må være lov å reagere på den måten uten å få slengt etter seg at bitches be crazy eller noe sånt. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Hvis jeg var andrevalget til en kvinne ville jeg vært meget glad, jeg har ingen illusjoner om at jeg var førstevalget til tidligere, nåværende eller framtidige damer jeg er sammen med. Med mindre vennen var ett langt verre menneske enn meg selv ser jeg ikke hvorfor jeg skulle bli fornærmet over at noen likte min venn bedre enn meg, jeg liker jo tross alt mine venner også så da har vi noe felles Det er ikke noe rasjonell forklaring på hvorfor kvinner gjør dette, så derfor fungerer det fint å bare si "bitches be crazy". Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Tja, det samme gjelder vel forsåvidt andre veien også. Det er ikke alltid like lett å forstå seg på hverandre. Jeg tror mye kommer an på sted, tid, person og kjemi i denne saken. Om man er interessert i en flørt eller et ligg også... Min første kjæreste hadde vært sammen med ei venninne av meg før han var sammen med meg, men det tenkte jeg egentlig ikke over på den tiden. Det er vel noe av det samme kanskje... I samme gate i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå