AnonymDiskusjon Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei. Jeg lurer på om jeg har anelgg for å bli skallet. Vet at man kan se på foreldre, men det er umulig for min del da jeg bor i fosterhjem. Har ikke kontakt med noen av de, og kan ikke få det heller. Jeg har kontant med min biologiske familie, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Jeg kan se på min halvbror. Han er godt voksen og som jeg har sett ikke har antydning til hårtap. Han har hår som min far hadde(krøllete og mørkt).Ut i fra bilder så er håret mitt likt min mors. Skal jeg da se på hennes søsken? Alle untatt 1 av de har måne. Han som ikke har det har litt likt hår som meg. Er 20 år gammel forresten Anonymous poster hash: 31d90...182 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det er tilnærmet umulig å si. I familien min varierer alderen med hårtap med 40 år mellom søsken og direkte slektsledd. Det er ikke unormalt. Du må nok bare verdsette håret ditt så lenge du har det. Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Se på biologisk far, bror og bestefedre. Dersom de er tynne i håret blir nok du også det. Men det er litt avhengig av dominante gener osv. Det er uansett ikke noe du kan gjøre med det, så bruk det mens du kan ;P Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Genet (eventuelt genene) som bestemmer dette kan like gjerne arves fra morsiden som fra farsiden (teorien om at skallethet kun arves gjennom farsiden fordi kun menn - som hovedregel - blir skallede, er bare en folkelig myte), i tillegg kan det hoppe over en generasjon, slik at du kan bli skallet selv om verken far eller mors brødre er skallede, hvis en av foreldrene deres er det. Lykke til, du har litt av en oppgave foran deg. Endret 12. mai 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Da får jeg bare slå meg til ro med at det kan skje, men ikke er sikkert. Synd det ikke noe jeg kan se etter. Hvis jeg mister håret, er det noe jeg kan gjøre for å beholde det? Vi er i 2014, må være noe man kan gjøre? Har hørt om shampoer, piller, hårtransplantasjon. Hvor mye hjelper slike ting? Best å la det skje? Tror dere George Clooney vet hvor heldig han er som har et fantastisk hår? Anonymous poster hash: 31d90...182 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 RU58841, dutasterid, finasterid, nizoralsjampo, azelainsyre og sinksulfat, minoxidil, spironolakton, tretinoid, bimatoprost. Det der er forskjellige legemiddel som vil forbedre hårtapet og mest sannsynlig reversere eventuelt hårtap som allerede har skjedd. Jeg har prøvd å sortere i dem i rekkefølge hvor de mest effektive midlene er først. Uheldigvis er det kun minoxidil og nizoral på denne listen som kan fås reseptfritt. Finasterid har du en mulighet for å få på resept i Norge, men resten har du ikke en fjern sjanse i havet til å overtale legen din om Staten eier dessverre kroppen din, og de har veldig, veldig lyst til at du skal miste håret Hvis du hadde hevet deg på finasterid, minoxidil og nizoral, hadde jeg blitt veldig overrasket hvis du hadde fortsatt å miste hår. Det finnes hårklinikker i utlandet som mener de kan undersøke skalpen din og anslå sannsynligheten for videre androgenetisk hårtap. Jeg tror det gjøres ved å sjekke konsentrasjonen av DHT og androgenreseptorer. Bare si i fra hvis du har spørsmål. Jeg vet litt for mye om dette temaet. Anonymous poster hash: 6062c...ffe Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 RU58841, dutasterid, finasterid, nizoralsjampo, azelainsyre og sinksulfat, minoxidil, spironolakton, tretinoid, bimatoprost. Det der er forskjellige legemiddel som vil forbedre hårtapet og mest sannsynlig reversere eventuelt hårtap som allerede har skjedd. Jeg har prøvd å sortere i dem i rekkefølge hvor de mest effektive midlene er først. Uheldigvis er det kun minoxidil og nizoral på denne listen som kan fås reseptfritt. Finasterid har du en mulighet for å få på resept i Norge, men resten har du ikke en fjern sjanse i havet til å overtale legen din om Staten eier dessverre kroppen din, og de har veldig, veldig lyst til at du skal miste håret Hvis du hadde hevet deg på finasterid, minoxidil og nizoral, hadde jeg blitt veldig overrasket hvis du hadde fortsatt å miste hår. Det finnes hårklinikker i utlandet som mener de kan undersøke skalpen din og anslå sannsynligheten for videre androgenetisk hårtap. Jeg tror det gjøres ved å sjekke konsentrasjonen av DHT og androgenreseptorer. Bare si i fra hvis du har spørsmål. Jeg vet litt for mye om dette temaet. Anonymous poster hash: 6062c...ffe Se der, ja. Du kan sakene dine Får vente å se om jeg ser noen forandringer på hodet før jeg prøver meg ut på noen av disse legemiddelene. Problemet er at hvis man leter etter tegn på skallethet vil man ofte finne det. Takk for informasjonen, ble litt klokere av det. Jeg har 2 onkeler på hver sin side av min biologiske slekt. Begge har måne. Ser ut som resten har hår, hvertfall de jeg har møtt. Kan jeg se på hårfarge hvem jeg ligner mest på? De som har måne er mørke i håret. Mitt er brunt. Anonymous poster hash: 31d90...182 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Se der, ja. Du kan sakene dine Får vente å se om jeg ser noen forandringer på hodet før jeg prøver meg ut på noen av disse legemiddelene. Problemet er at hvis man leter etter tegn på skallethet vil man ofte finne det. Takk for informasjonen, ble litt klokere av det. Jeg har 2 onkeler på hver sin side av min biologiske slekt. Begge har måne. Ser ut som resten har hår, hvertfall de jeg har møtt. Kan jeg se på hårfarge hvem jeg ligner mest på? De som har måne er mørke i håret. Mitt er brunt. Anonymous poster hash: 31d90...182 Jeg vet ikke om felles hårfarge tyder på felles hårtapsgener. Jeg tviler sterkt. Bare så du vet det, finasterid er veldig mye mer effektivt på å hindre hårtap enn å reversere det. Hvis du har god grunn til å tro at du er i ferd med å miste håret, ville jeg bare bitt tennene sammen og begynt med alt som finnes av legemiddel. Jeg ville i alle fall ha skaffet meg noen måneders forbruk av finasterid allerede nå. Anonymous poster hash: 6062c...ffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå