Gå til innhold

Hjelp, hjem på døren? (fra PS)


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt noen deler som sansyneligvis kommer i dag, men jeg kommer ikke til å være hjemme. Det er en tung pakning som jeg ikke har lyst til å gå til postkontoret for å hente i morgen.

 

Må personen som eier Visa kortet (meg) være her for å hente den, eller kan noen andre gjøre det for meg?

 

Kan jeg f.eks. gi kortet til naboen og skrive et fullmaktskriv og be han taimot den for meg?

 

Har aldri bestilt hjem på døren før, så jeg vet ikke hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra, da ser det ut som det går bra.

 

Bor på hybel, og naboen min har samme inngang som meg så det blir ikke noe problem.

 

Et annet spørsmål, ser postmannen på kortet, eller drar han den i en maskin, taste kode?

Dra maskin, taste kode. Kunne ikke brydd seg mindre om kortet bare det blir godkjent betaling

Lenke til kommentar
Må personen som eier Visa kortet (meg) være her for å hente den, eller kan noen andre gjøre det for meg?

 

Nå har jeg aldri fått levert en pakke på døren men hvis du taster inn kortnr osv når du handler skulle du ikke trenge å vise det når postmannen kommer. Da trekkes pengene fra kontoen din og det trengs kun en signatur på at pakken er levert.

Men jeg kan ta feil...

Lenke til kommentar

Vel, kjæresten min kom og tok imot pakken for meg.

Det gikk smertefritt, nesten litt for smertefritt.

 

Hun trengte ikke å vise kortet, av det jeg hørte var samtalen slik:

 

Ding Dong....

 

Kjæresten min åpner døra

 

Postmannen: Hei, jeg har en pakke til William (det er meg), er han her?

Kjæresten min: Nei, men jeg skal skulle ta den imot for han.

Postmannen: Ok, signer her

 

Gjepp, og sånn gikk det. De trenger ikke kortet, de trenger bare en underskrift fra en vilkærlig person. Litt skummelt tanke, både for webshoppen og meg.

 

Tenk om postmannen gikk til feil adresse (det er jo lett å gjøre). Eller en av de som deler innganngen med meg bare tar/stjeler tingene liksom. Vel, greit at det gikk bra iallefall. Overimorgen kommer sansyneligvis pakken fra MPX, da skal jeg prøve å taimot selv, og snart har jeg en ny PC!! :D

Lenke til kommentar

Neida, er verken posten eller webshopen sin feil på noen måte.

For det første: Postmannen går neppe til feil dør, det er tross alt dette som er jobben hans.

For det andre: Postmannen ringer jo på, og leverer jo bare ut pakken hvis det er noen som åpner døren.

For det tredje: De aller fleste ville vel svare "nei, da har du nok kommet feil, det bor ingen William her", hvis han først hadde gått feil

For det fjerde: Pakken er forsikret. Hvis Posten gjør en feil, og du kan vise til at det ikke er du som har skrevet under osv ordner nok posten opp. Har mannen gått feil så skjønner han nok det når han blir bedt om å forklare seg. Hvis ikke kan han sikkert beskrive vedkommende som tok imot pakken..

 

Så plis, ikke klag for mye på dette, synes det er dumt om tilbudet blir fjernet fordi "kundene følte det var for utrygt"..

Lenke til kommentar
Helt fair å tenke sånn, har igrunn tenkt de tankene sjøl noen ganger.. ;-) Det jeg lista opp er fine punkter å roe seg ned med når man har mest noia for at den nye ungen skal bli borte på veien hjem til meg :p

 

Forstår at det liksom ikke kan være feil, det som derimot går an er hvis noen svindler. Tross alt, hvor vanskelig er det å få tak i kortnummer og når kortet går ut? Det er jo det eneste man trenger.

 

Det er så masse strenge regler på hvordan du skal oppbevare pinkoden din osv, men det eneste tyven egentlig trenger er kortnummer og når den går ut. Alt det står på forssiden av kortet. Vel, har ikke tenkt til å klage, tross alt, det var jo fint at jeg slapp å bære de 20 kiloene fra postkontoret :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...