KennethDreyer Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Bestilte for ca 2 uker siden en tur til USA med min kjære til ca 12.000 kroner. Totaltbeløpet ble oppgitt på skjermen ved bestilling og gebyr ble fremstilt til kroner 0,-. Når jeg gjennomførte kjøpet fikk jeg ikke mulighet til å godkjenne ordren med bankid eller lignende, så de hoppet over dette steget og reserverte det direkte fra kortet mitt. I etterkant ser jeg at det er oppført 430,- kroner i gebyr (fortsatt ikke en del av totalbeløpet). Det ble skrevet med mindre skrift lengre ned på kvitteringen. Noen dager ser jeg at beløpet trekt fra kortet er oppgitt totalsum med de 430 kronene på toppen - ergo var totalsum oppgitt fra Gotogate ved bestilling bare lureri. Har prøvd å komme i kontakt med Gotogate en ukes tid nå uten hell. De svarer ikke på epost, telefon er bare åpen fra 930-1130 i hverdager (og da svarer de jammen ikke da heller!). Dette er så vidt jeg vet et stort selskap som burde ta kundene sine mer seriøst. Har noen opplevd noe lignende tidligere? Innlegget mitt er forsåvidt ment som en advarsel, men også for å høre om det har skjedd med andre. Ønsker ikke å avbestille reisen heller, da reisetidene egentlig er ganske perfekte og jeg ikke klarer å finne de igjen i andre søkemotorer. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Nesten alle de større reise(bilettvidereselgings)byråene på det norske markedet som kommer opp ved metasøk driver på slik. Det er som oftest ikke mulig å se hvor mye de tar i gebyrer før man har lagt inn alle personalia og godtatt kjøpet. Gikk engang i bare og bestilte fra en av dem og de skulle senere at enda et begyr for å oppgi bookingreferansen hos flyselskapet. Tror det var ebookers.no som var et unntak fra dette. Skyr disse selskapene som pesten og bestiller rett fra de jeg skal ha de jeg skal reise med. Lenke til kommentar
KennethDreyer Skrevet 12. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2014 Kan legge til at jeg plutselig fikk svar om at de ville refundere gebyret i dag og la til at de hadde oppdaget den tekniske feilen som gjorde at beløpet ikke ble oppgitt korrekt før etter kjøpet ble gjennomført. Om det var ren tilfeldighet eller som resultat av denne tråden vites ikke, men bra gikk det jo uansett 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå