Landeplagen Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei, Jeg har tenkt å lage en liten skrivepult. Kjøper inn ubehandlede furuplater, og har tenkt å ha dem i hvit farge. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for at platen skal holde seg fin og tåle oppriping bedre. Kan ikke en døyt om temaet. Jeg har sett folk på youtube brukt polyuretan, eller noe sånt, for å forsegle overflaten på pulten. Kan dette være aktuelt? Hva bør en smøre på ubehandlet furu? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Anbefaler at du lakker det med noe hardt som tåler litt juling. Har laget skrivebord av furu selv. I ubehandlet tilstand egner det seg veldig dårlig som arbeidsoverflate, er en såpass myk tresort at det fort blir merker, og kantene fliser seg ganske lett. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 et annet alternativ, hvis du vil beholde den "ubehandlede looken" er å "behandle det" med helt alminnelig grønnsåpe Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 En lys interiørbeis med lakk som beskyttelse ville jeg brukt om jeg ville få frem trestrukturen. Her er fremgangsmåte for gulv, men, det stort sett samme fremgangsmåte. http://www.klikk.no/bolig/oppussing/article592664.ece Jeg ville ha brukt en matt gulvlakk. Hvis du ikke vil ha trestruktur kan du bruke lakkmaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå