Christian86 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei, Denne var noe ny for meg, men jeg har to mynter som jeg ønsket å bytte inn hos en butikk. De skulle da selge meg en annen mynt i innbytte mot noe mellomlegg. Det gikk noen mailer frem og tilbake, men utgangspunktet var: De tilbød 3000 kr for myntene, jeg aksepterte og sa hvilken mynt jeg ønsket. De siste 10 mailene har handlet om at jeg ber om tilbakemelding på hvordan dette skal ordnes, hvordan jeg skal ordne transaksjonen, og de har endret mellom mailene på først å godta avlevering/henting til så å bli at jeg skal sende inn. Siste mailen før de virkelig sluttet å svare særlig spurte: Hei. Du må da sende mynten til oss og betale frakt begge veier. Er det fremdeles interessant ? Jeg svarer det er greit og ber om tilbakemelding på hvordan jeg skal bestille og betale. Avtalen var da 3000 kr for myntene og mellomlegg til den jeg ønsket skulle betales av meg + frakt begge veier. Dette var 09.04.14 - siden svarer de ikke på 3 uker, og jeg purrer i mellomtiden, jeg får svar 27.04 og 01.05 at de ikke lenger husker avtalen/har rotet vekk detaljene. Den 11.05.14 kommer etter siste purring Hei. Lar denne handelen være nå, er gått for lang tid, jeg husker ikke myntene og fant ikke info om den. Beklager. Jeg undres - kan jeg klage dem inn til forbrukerrådet for dette? Jeg mener vi har en avtale hvor Inbyttepris er avtalt Kjøpspris for ny mynt er avtalt Leveringsmetode er avtalt Hvem som betaler frakt er avtalt Eneste som manglet var at de sendte meg adressen og betalingsinformasjonen. Hvor langt kommer jeg her? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hvis levering er det eneste som gjenstår så taler mye for at avtale er inngått, med mindre de har tatt klare forbehold. Det betyr at du har krav på å gjennomføre avtalen, evt. å erstatning. Om du kommer noen vei med å kreve det er en annen sak, dette virker som temmelig uproffe folk. Hvor mye betyr dette for deg, og hvor store verdier er det egentlig snakk om? Finnes det andre leverandører som kan gi deg noenlunde tilsvarende tilbud? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Dere har en avtale, og til og med en skriftlig (selv om også muntlige avtaler er bindende, så er det alltid bedre med en skriftlig da du har bevis). De kan ikke plutselig trekke seg, bare fordi de har somlet med å svare og nå ikke husker myntene og ikke finner noen info. Du kan ikke lastes for det. Ta kontakt med Forbrukerrådet og be de om en uttalelse. Send så denne til butikken og be om at avtalen fullføres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå