Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hvor mye har politiet lov til å gjøre alene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du kjørte 30 kmt/t i en 30-sone, forbi en buss som slapp av og på passasjerer? Det er ganske uansvarlig. Du må virkelig kjøre sakte i 30-soner når du passerer busser. Folk, og ofte barn, kan forsøke å krysse veien, og du ser dem ikke i det hele tatt før de står rett foran deg.

De latterlige incest-påstandene, og slike holdninger bør du forøvrig holde for deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bremser helt ned som om det var noen der, sjekker så kjører igjen.

Kjøre rett over uansett hastighet over 3 vil være som å satse på at det ikke kommer noen.

Ofte når bussene står sånn så kommer folk som vil rekke den ol løpende , så fra andre siden også og bak bussen er i praksis ekstra mye å passe på.

3 av overgangene med lys i på hele vegen der jeg bor har kommet opp etter noen ble påkjørt og drept i fotovergang pga buss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Formell strafferamme er bøter og fengsel i inntil ett år, samt tap av førerrett i varierende lengde.

så jeg kan risikere å få ett års fengselsstraff, mens dette er en lov som blir brutt hver eneste dag? latterlig

Si det om saken ender opp i rettsvesenet. At denne loven blir brutt hver dag, så du bør slippe straff.

Har du et bilde av hvordan denne strekningen ser ut? Google Street View eller noe?

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...