Hallowenman Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Jeg er på jakt etter ratt og pedaler til PC til en grei pris. Jeg er en stor fan av realistiske racing spill som f.eks: F1 2013, rFactor 2 og Assetto Corsa. Har hittil brukt en Xbox 360 controller. Den fungerer greit nok om jeg jobber lenge med gode innstillinger i spillet (Dødsone, sensitivitet, osv). Nå har Assetto Corsa gitt ut Multiplayer oppdatering og jeg ønsker et ratt. Har tidligere hatt at Logitech G27 ratt som fungerte så og si perfekt. Ønsker riktig nok et annet ratt pga. pris. Jeg tenker en maks pris på rundt 1600 kr. Det som er viktig i min mening er å ha Force Feedback. Hvilke ratt kan anbefales? Har sett litt på Logitech Driving Force GT, men ble litt usikker. Den skal ha force feedback og være verdt pengene skriver mange. Men fungerer det bra til PC ettersom dette rattet er designet for Gran Turismo for PS3? Og hvordan er innstillinger på dette i forhold til Logitech G27? Med G27 kan jeg åpne et program for det rattet på PC'en og justere dødsoner, hvor mange grader rattet kan bevege seg, osv. EDIT: Vill også legge til at det er viktig at rattet fungerer bra på realistiske racing spill som Assetto Corsa. Det må være nøyaktig og ha god Force Feedback. Takker for hjelpen! Endret 11. mai 2014 av Hallowenman Lenke til kommentar
Ruth Nordkjosbotn Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 DFGT har som G27, 900 grader rotasjon, og funker like bra på PC som på PS3. Hvis jeg ikke tar helt feil, så bruker DFGT samme programmet som G27, til å justere på ting. Det største problemet med DFGT er pedalene. Veldig lite motstand i bremsen, også er det ikke clutch. Lenke til kommentar
ClydeThaMonkey Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 DFTG er fullt støtte ja. Du finner vell den også under presets på Assetto Corsa. Men selv ville eg heller brukt litt penger på et G27 ratt eller lignende med clutch og H skift. Har G25 ratt selv men må nok oppgradere snart ettersom H skifteren gikk til h******. Har tviholdt på dette rattet siden G27 sin H skift kan ikke gjøres om til "dogshift", altså dytte spak opp eller ned for giring i sekvensiel modus. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Jeg har selv G27 og når jeg skulle kjøpre vurderte jeg Force GT selv, men etter en tur i butikken hvor begge var utstilt var det ikke særlig tvil om hva som var det beste valget. Merket utrolig stor forskjell på kvaliteten bare ved å svinge på G27 fremfor Froce GT og hvis du tidligere har hatt G27 er jeg redd du vil bli skuffet. Rattet er nok bra på mange måter, men førsteinnrykket jeg fikk når jeg prøvde det og G27 i butikk ble jeg overrasket over hvor stor forskjell det faktisk var. Og hvis du er opptatt av at det skal bli så realistisk som mulig er det ikke tvil om hva du burde velge Selv om prisen er kvalmende anbefaler jeg deg til å ta en titt på T500RS også. 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg startet med DFGT, som er et forbausende godt ratt etter min mening. Det er først og fremst pedalene og muligheten for H-shifter som er G27s største trumfkort over DFGT. Ettersom jeg brukte mye tid på F1 og Assetto Corsa selv, så tenkte jeg G27 vile være verdt oppgraderingen. Og jeg må bare si at min erfaring er at G27s mulighet for heel&toe girskift og god følelse med de laserscannede banene -> Hundrevis av timer med moro. Definitivt gå for G27 om du har pengene og bruker mye tid på bilspill. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg vil absolutt anbefale deg G27, ja. Pedalene på G27 er helt okey, i motsetning til DFGT sine som er helt ubrukelig ræva.I tillegg til er clutch og H-skift mye bedre. Jeg spiller Assetto Corsa mye for tiden, og det hadde ikke vært på langt nær så gøy uten clutch og H-skift (Nå har riktignok jeg et Fanatec-oppsett, men jeg har hatt DFGT og G25 tidligere). Når det er sagt er det ingen problemer med å bruke DFGT på PC. Akkurat like konfigurerbart som andre Logitech-ratt på PC. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Når det er sagt er det ingen problemer med å bruke DFGT på PC. Akkurat like konfigurerbart som andre Logitech-ratt på PC. Det eneste er det røde 24-trinns hjulet fungerer ikke på PC, såvidt meg bekjent. Tror det er en Gran Turismo only feature, fordi rattet er det offisielle GT-rattet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå