Gå til innhold

Glyn Dewis - The Editor (Retouching)

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om en veldig god retouching tutorial fra start til slutt. Sånn som Glyn Dewis sin The Editor ?

Som helst er gratis. Da jeg helst ikke vil betale for det. Det jeg finner på youtube er litt så som så. Er litt usikker på om The Editor er verdt de pengene. Vet ikke om noen andre her inne har sett den, og kan anbefale den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt om Glyn Dewis før så jeg aner ikke noe om hans guide. Det finnes masse gratis på nettet, men som du sier kan det være vanskelig å finne hva som er virkelig bra.

Akam hadde en guide for Photoshop for et års tid siden, og den virket grei nok:

http://www.akam.no/artikler/del-1-beskjaering/116680

Ellers kan du finne en god del hos Adobe. Jeg ser egentlig ikke det store poenget med en komplett guide. Det er så mye å sette seg inn i at det gir lite utbytte å bare se mange timer med video i ett.

Du kommer langt med en liten innføring for så å søke på forskjellige teknikker når du trenger dem. En guide kan kanskje ta deg 10% av veien, resten er øvelse med egne bilder.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt om Glyn Dewis før så jeg aner ikke noe om hans guide. Det finnes masse gratis på nettet, men som du sier kan det være vanskelig å finne hva som er virkelig bra.

Akam hadde en guide for Photoshop for et års tid siden, og den virket grei nok:

http://www.akam.no/artikler/del-1-beskjaering/116680

Ellers kan du finne en god del hos Adobe. Jeg ser egentlig ikke det store poenget med en komplett guide. Det er så mye å sette seg inn i at det gir lite utbytte å bare se mange timer med video i ett.

Du kommer langt med en liten innføring for så å søke på forskjellige teknikker når du trenger dem. En guide kan kanskje ta deg 10% av veien, resten er øvelse med egne bilder.

Joda, sant det. Men jeg tenker litt på rekkefølgen av retouching. Hva burde man begynne med osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...