Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Dette var stilig:-) Pirrer nysgjerrigheten på hvor sporene fører hen. Tøff komp med fin deling av bildet. Det lille treet topper bildet. Godt jobba:-)

Lenke til kommentar

Her lar jeg mitt førsteinntrykk styre starten på kommentaren og det er at jeg føler blikket havner oppe i himmelen framfor der hvor bildet har en historie å fortelle. Her tenker jeg grunnregelen som sier 1/3 av bildet til himmel selv om dette jo ikke passer inn i alle bilder. Jeg tenker meg et kutt såvidt inne i skya som ligger rett under det store blå feltet.

Deretter nevner jeg en annen grunnregel og det er at enten et element er i bevegelse eller stillestående så bør det gi inntrykk av at det er på vei inn i bildet hvilket vil si mer luft foran enn bak. Her luter treet seg mot venstre og gir slik et inntrykk av å være på vei mot venstre hvilket burde gitt mest luft til venstre og minst til høyre her - men da under forutsetning av at plenen og steingjerdet fortsetter mot venstre på samme måte som vist i bildet.

Det siste hintet jeg vil komme med er at når alt det nevnte er gjort så ville jeg flippet bildet horisontalt slik at treet luter mot høyre isteden for da følger det vår leseretning for stort sett så leser vi bilder i samme retning som vi leser bokstaver.

Kanskje ville en araber etc. som leser fra høyre mot venstre sagt at leseretningen her er perfekt.

Men nå etter å ha hamra løs på bildet som om jeg ville drepe det så la meg si at jeg liker bildet med det ensomme treet som gir inntrykk av at det bøyer seg for vinden. Sporene gjennom flata er også et stort pluss der de drar blikket gjennom flata mot det som er bildets hovedelement - treet.

Om du ikke gidder å prøve ut alt jeg har nevnt på dette bildet så kan det være noe å ta med seg videre til kommende bilder fra din hånd. Men bli ikke bli for firkanta for hva du føler er riktig for akkurat det bildet du jobber med er også svært viktig - og erfaringene kommer jo etterhvert.

Roar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...