Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar 15,6" Autocad 2d og vanlig bruk (epost, nettleser osv) pris ca 7k

Anbefalte innlegg

Skal finne en bærbar som skal brukes til å tegne 2d i Autocad.

Siden det skal tegnes og fraktes mellom jobb og hjem bør den være 15,6" og 1920x1080 oppløsning.

Sett på Komplett og Elkjøp og sett på modellene Lenovo IdeaPad Y510p og Lenovo ThinkPad Edge E540. Byggekvaliteten er vel favør ThinkPad?

Den jeg tror det faller på er Lenovo ThinkPad Edge E540 15,6" Prodnr: 20C6004GMN

https://www.komplett.no/lenovo-thinkpad-edge-e540-156-full-hd/800374#!tab:extra

Fordelen og ulempen er SSD disken på 128GB, kanskje litt lite diskplass, men bør gå greit.

Er det andre merker som gir mer for pengene som jeg ikke har sett på?

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på Latitude E6540 og Thinkpad L540 med eller uten ssd.

E6540 er den dyre kvalitetsmaskinen til dell som er en ordentlig bedriftsmaskin med docking, oppgraderingsmuligheter, sikkerhetsfunskjoner osv. Den har også inkludert tre års på stedet neste arbeidsdag garanti. Det kan være fordel å ha dersom den kjøpes via bedrift og dermed ikke får 5 års reklamasjon. Den er ganske tung til å være 15". Den notebookchech testet veide 3,0kg, men det var riktignok med 9-cellers batteri.

Og i stedet for Thinkpad E540 ville jeg heller gått for L540. Den støtter docking og har nok bedre byggekvalitet. Den er også litt lett til å være 15" med standard volt CPU. I notebookcheck sin test veide de den til 2,32kg, altså litt lettere enn det som er oppgitt i spesifikasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...