Verbati Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Hei! Vi er to stykker som for tiden skriver bachelor innen spill, og har i denne sammenheng en liten spørreundersøkelse som hovedsaklig omhandler vanskelighetsgrad i spill. Vi hadde satt pris på om dere kunne avsett noen minutter (5-10) på å svare på denne, da antallet respondenter har vært lav fra de vi sendte denne ut til i første omgang. De som spiller en del har litt bedre grunnlag til å svare, men vi er interessert i respons fra alle typer spillere. Spørreundersøkelsen er på engelsk. Spørreundersøkelsen finner dere her: https://response.questback.com/kimlyngvr/otqwuhidrv/ PS: Les GODT over "introduksjonen" i starten av spørreundersøkelsen og spørsmålene! Vi fant ut at vi hadde forandret plassering på important/not important i forhold til hva som er vanlig i spørreundersøkelser etter vi hadde begynt å fått inn svar, og kunne derfor ikke forandre på dette Spørreundersøkelsen er annonym! Vi vil også takke på forhånd til alle som deltar i denne undersøkelsen! Endret 11. mai 2014 av Verbati Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Svart, men dessverre leste jeg innlegget deres over like dårlig som jeg leste introen på spørreundersøkelsen Lenke til kommentar
Teemonster Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Svart! Jeg var den derre hardcore gameren som brukte sykt mye tid på spill Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg vet ikke hvilket studie dette er eller hvor mye statistikk, databehandling og liknende dere har hatt, men designet på undersøkelsen deres er svakt. Jeg ville laget den om igjen og samlet inn data på nytt. Én svakhet er skrivefeil og dårlige formuleringer som er gjennomgående i hele undersøkelsen. Et eksempel er "A game should be easy to get into". For det første er ikke setningen grammatisk god og for det andre er det langt fra selvsagt hva dere faktisk spør om. Jeg antar at dere mener noe sånt som "Understanding the tasks/rules should be simple" eller "The game should be addictive". Dette må uansett være mer presist. For at svarene skal ha noen verdi, er det essensielt at respondentene tolker spørsmålet likt og at de tolker det slik dere ønsker at det skal tolkes. Jeg antar at dere har laget undersøkelsen på engelsk for å motta så mange svar som mulig, men jeg vil heller anbefale dere å lage den på norsk og sikte dere inn på én målgruppe som dere finner her i landet. Denne velges på bakgrunn av problemstillingen deres. Poengskalaen deres må også forklares bedre, og gjerne eksplisitt over hvert eneste spørsmål. Det er lite intuitivt at 1 betyr "Important/Agree" og at man blir mindre uenig dess høyere tallet er. Som dere har skjønt selv, er det lett å overse den første setningen i undersøkelsen. En 7-punktsskala vil også være mer hensiktsmessig for analyser. Jeg vil også anbefale dere å la respondenten skrive inn et eksakt tall på alderen sin, eller fødselsår, istedenfor å plassere seg i en aldersgruppe på 5 år eller mer. Grunnlaget for analyser blir dårlig. Dere kan heller lage aldersgruppene hvis dere eventuelt finner det hensiktsmessig når dere har samlet inn dataene deres. Jeg har svart på undersøkelsen deres, men jeg tror ikke at dere kan skrive en god oppgave basert på dataene. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå