Gå til innhold

Kotantkort er svinadyrt hos telenor!


Anbefalte innlegg

Telenor Kontant gir deg en hastighet på opptil 6 Mb/s når du surfer.

 

Hastigheten reduseres til 128 kbit/s hvis bruken overstiger 500 MB utover eventuelt kjøpte datapakker.

 

 

Sikker på det ikke er 6 mbit/s?

Sist gang jeg prøve å surfe på internet hadde jeg ikke super god hastighet på kontant-telefon, det er langt høyere hastighet ved surfing over trådløs en det er gjennom telenettet. Sist jeg testet klarte jeg 40 mbit på speedtest på trådløs. Men ved bruk av netcom/telenor kontant fikk jeg god under 8 mbit sist jeg testet.

Han skrev 6 mbit. B=byte, b=bit. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, for all del vannlinjen, betalt gjerne 399,- i måneden, det blir så mye som 4788 kr i året. Da snakker vi kun om faste avgifter, i tillegg kommer nok faktura-avgift etc.

 

Tror du neppe sier det er ulønsomt når en fra polen eller kina stjeler mobilen din og ringer mye til utlandet, eller om du surfer fra australia, på den måten kan telefonregningen kommer opp i ganske mange tusen.

 

For de som har kontant er det billig i sammenlingen, siden man kun kan ringe for saldoen man har.

 

Er enig at IP telefoni ville vært lønnsomt, bruke skype eller phonzo som telefoni tjeneste, og kun betale datatrafikk. På den måten kan man ringe så mye man vil for 10 eller 20 kr, der er vel ikke så ille?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Får ikke noen faktura-avgift når man har e-faktura. Ser ikke hvordan det er fordelaktig å ha kontatkort når du får abonnement med ubegrenset ringing og sending av SMS til så lite som 199,- i måneden. Samtidig har du ulike lavprisabonnementer til under 199,- med inkluderte ringeminutter.

 

Kjøper du i tillegg telefon sammen med abonnementet så lønner det seg aldri å kjøpe begge hver for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sikker på det ikke er 6 mbit/s?

Sist gang jeg prøve å surfe på internet hadde jeg ikke super god hastighet på kontant-telefon, det er langt høyere hastighet ved surfing over trådløs en det er gjennom telenettet. Sist jeg testet klarte jeg 40 mbit på speedtest på trådløs. Men ved bruk av netcom/telenor kontant fikk jeg god under 8 mbit sist jeg testet.

Han skrev 6 mbit. B=byte, b=bit. :)

 

Og M=mega, m=milli hvis man først skal rette på andre. Det er mye større forskjell på mb og Mb enn Mb og MB...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...