Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hei Et par måned siden ble mobilen min stjolet fra skolens gym locker. Der hvor lærer sa at man bør sette den, han åpner den spessielt for det. Men etter timen gikk jeg der for å ta mobilen min og det var borte. Jeg lå den under lommeboka for extra trygd, men de ble borte.(der er det masse mobiler og andre S4 også)Læreren kunne gjøre ingenting, så etter at alle gikk bort skjekket jeg alle lockers og fant et Samsung Galaxy S4. Det var samme som min men det var ikke min...lang historie kort, Hver mobil har IMEI nr og mobilen kan finnes med det. Når mobilen er på så sender den GPS info til Servisprovider og hver gang du lager bilder de har gps og sånn... MEN hvorfor I helvete kan Politie ikke bare skrive in Imei og se hvor mobilen min er? Hvis det er på så blir det ju mega lett å finne. Blacklist IMEI? Det gjør jo ingeting for meg! Jeg har mistet tusenvis av kroner! Skolen bør ha noe å oppløse det med! Jeg forstår hvorfor de kan ikke bare gi kollektivet( general public) den Methoden( even though how would you get someones IMEI anyway) fordi jeg er veldig sint og kunne gjøre noe dårlig til til tyven. Politiet har fant ingenting I det tid... og skolen har sagt ingenting av å kompensere meg på noe mote. En av to ganger når jeg har ikke mobilen på seg og det skjer. Takk for velkommen , Norge. Men det er innvandererskursk jeg går I så jeg bør ikke lå blame på Norge.unskyld for dårlig norsk, jeg er bare nybegynner. De som skal skrive, takk for deres input. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det er riktig, du burde ikke legge skylden på Norge. Ellers, du nevnte at det lå en annen S4 der, det er kanskje noen andre som har tatt feil telefon siden den var lik. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det er riktig, du burde ikke legge skylden på Norge. Ellers, du nevnte at det lå en annen S4 der, det er kanskje noen andre som har tatt feil telefon siden den var lik. Nei , jeg ville ikke si alt som hadde skjedd men det var ikke feil tatt. Den mobilen jeg fant ble mistet en måned tidligere. Men i begynnelsen tenkt jeg det og kom til å være veldig disappointed når det kom opp at det var stjålet også. Lærerne har snakket med klassebe som var der, ikke feil tatt. Stjålet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg tror det norske politiet har sluttet å spore IMEI, fordi det var for dyrt for dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg tror det norske politiet har sluttet å spore IMEI, fordi det var for dyrt for dem. Uuhhhh veldig dumt det. Da kan de bare informere andre og si at hvis du vil så kan du spørre mobilteloperator. Vi kan gi deg en brev som viser at du har meldt det in og sånn, men det koster penger. Mye bedre enn å si ja vi skal se hva vi kan gjøre..men vi vet ikke at de gjør det ikke, men det har Vært veldig langt tid Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Mobiltyveri lønner seg i Norge. Trist, men sånn er det. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 De fleste tyverier lønner seg vel? Ellers hadde ingen giddet å stjele. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) De fleste tyverier lønner seg vel? Ellers hadde ingen giddet å stjele. På kort sikt ja. Jeg tror tyver har miserable liv. Endret 11. mai 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg tror tyver har bra liv. Lettjente penger. Psykopater uten empati, med kun ett unntak - seg selv, enorm empati for seg selv. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg tror tyver har bra liv. Lettjente penger. Psykopater uten empati, med kun ett unntak - seg selv, enorm empati for seg selv. Jeg har kjent et par narcissister, ingen av dem virket spesielt lykkelige, snarere tvert imot. Jeg tviler på at mangel på empati for andre ville gjort dem lykkeligere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg tror tyver har bra liv. Lettjente penger. Psykopater uten empati, med kun ett unntak - seg selv, enorm empati for seg selv. Og det verst er at det er bare 2 klasser I gymsalen om timen, mitt og et til. Hver uke har jeg timen med dem. alder 15-17 ellen sånn.... og en av dem har stjålte fra meg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Kan de spore gps'en med imei? Aldri hørt om det, og virker ikke riktig. De kan riktignok finne basestasjonen og dermed avgrense området til f.eks noen hundre meter, noe som er ett stort problem om det er i Oslo eller i en blokk... Kan ikke akkurat forvente at politiet ransaket haugevis av boliger for å finne en mobil. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Dersom dette er androide som det ser ut til har man jo mulighet til å remote installere programvare via google play. Det finnes jo veldig mange slike sporingsprogrammer, men det spørs om det finnes noe som ikke krever konfigurasjon på tlf før det tas i bruk? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Det eneste man kan gjøre med IMEI og politiet er å sperre IMEI for bruk i nettet. Dette kan du KUN få politiet til å gjøre hvis du anmelder tyveriet, og det er ikke sikkert at dem gjør det heller. Min telefon som ble stjålet ble aldri blokkert og saken ble henlagt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Dersom dette er androide som det ser ut til har man jo mulighet til å remote installere programvare via google play. Det finnes jo veldig mange slike sporingsprogrammer, men det spørs om det finnes noe som ikke krever konfigurasjon på tlf før det tas i bruk? Tyven som er ikke helt idiot skal først og fremst ta bort batteri og når han eller hun er hjemme faktori reset det og alle de programmene du har satt opp blir borte. De ensete some er samme er imei og vi bør ha rett å søke det opp selv og FAEN DREPE DEN HOR Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Tyven som er ikke helt idiot skal først og fremst ta bort batteri og når han eller hun er hjemme faktori reset det og alle de programmene du har satt opp blir borte. De ensete some er samme er imei og vi bør ha rett å søke det opp selv og FAEN DREPE DEN HOR Den slags holdninger kan du legge igjen i landet du kom fra. Dødsstraff praktiseres ikke i Norge eller noe annet sivilisert land. Har du tatt kontakt med operatøren og spurt om hjelp? 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Dessuten er det ikke sikkert tyven er prostituert. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Tyven som er ikke helt idiot skal først og fremst ta bort batteri og når han eller hun er hjemme faktori reset det og alle de programmene du har satt opp blir borte. De ensete some er samme er imei og vi bør ha rett å søke det opp selv og FAEN DREPE DEN HOR Den slags holdninger kan du legge igjen i landet du kom fra. Dødsstraff praktiseres ikke i Norge eller noe annet sivilisert land.Har du tatt kontakt med operatøren og spurt om hjelp? jeg ment mer at jeg var så sint jeg vil gjøre det selv til ham..siste dødsstraff var Quisling og hans kolleger hvis jeg husker riktig. Men jeg har meldt det til politiet og snakket med skolen. Også snakket jeg med mobiloperatøren, men de bruker andre operatørs nettverk og sa at politiet må søke om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå