Gå til innhold

Hvordan stoppe windows update restart

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker ikke min Laptop så ofte, derfor vil den stadig at jeg restarter når jeg først bruker den. Jeg har Windows 8.1 på den. Men jeg er så fantastisk forbannet over at w8 faktisk tvinger deg til å restarte, 15 min etter du har satt deg ned for å bruke pcen! Jeg har prøvd å fikse det i registeret, men finner ikke windowsupdate mappen under Windows, sånn som guidene sier. BRB, må restarte... (FAEN!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å endre innstilling i Windows Update fra kontrollpanelet, og velge denne innstillingen:

110514update1.jpg

Da får du beskjed når det er oppdateringer, og så velger du selv når du skal innstallere dem og da ev. restarte maskinen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hei jeg bruker ikke min Laptop så ofte, derfor vil den stadig at jeg restarter når jeg først bruker den. Jeg har Windows 8.1 på den. Men jeg er så fantastisk forbannet over at w8 faktisk tvinger deg til å restarte, 15 min etter du har satt deg ned for å bruke pcen! Jeg har prøvd å fikse det i registeret, men finner ikke windowsupdate mappen under Windows, sånn som guidene sier. BRB, må restarte... (FAEN!)

Det tar 10-12 sekunder å restarte mine ultrabooks.

Med enkelte pending updates max et par tre minutter hvis det er flere store.

Så stort problem kan det ikke være.

Det er en del av det å holde operativsystemet oppdatert og patchet for sikkerhets issues bla.

Hvis du bruker den sjelden , hvorfor ikke sette opp sceduled tasks som vekker opp maskinen og kjører wu pluss omstarter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei jeg bruker ikke min Laptop så ofte, derfor vil den stadig at jeg restarter når jeg først bruker den. Jeg har Windows 8.1 på den. Men jeg er så fantastisk forbannet over at w8 faktisk tvinger deg til å restarte, 15 min etter du har satt deg ned for å bruke pcen! Jeg har prøvd å fikse det i registeret, men finner ikke windowsupdate mappen under Windows, sånn som guidene sier. BRB, må restarte... (FAEN!)

Det er en del av det å holde operativsystemet oppdatert og patchet for sikkerhets issues bla.

Hvis du bruker den sjelden , hvorfor ikke sette opp sceduled tasks som vekker opp maskinen og kjører wu pluss omstarter.

Tar kanskje 10-12 sek for den å restarte, men tar flere minutter for meg å finne fram til alle dokumenter, nettsider, pdfer osv. Ikke særlig velkomment når jeg ønsker å bruke pcen noen minutter før jeg stikker ut av huset.

Legger til: Jeg synes det er et stort overtramp. Windows skal ikke tvinge meg til noe som helst. Windows skal få lov til å plage meg hver 4. time om at jeg må restarte. Men å tvinge meg til å restarte 15. etter jeg har satt meg ned, det er langt over streken.

EDIT2: Er det ikke mulig å få tilbake den gode gamle: spør igjen om 4 timer.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Tar kanskje 10-12 sek for den å restarte, men tar flere minutter for meg å finne fram til alle dokumenter, nettsider, pdfer osv. Ikke særlig velkomment når jeg ønsker å bruke pcen noen minutter før jeg stikker ut av huset.

Legger til: Jeg synes det er et stort overtramp. Windows skal ikke tvinge meg til noe som helst. Windows skal få lov til å plage meg hver 4. time om at jeg må restarte. Men å tvinge meg til å restarte 15. etter jeg har satt meg ned, det er langt over streken.

Du har fått en løsning.

Slå av automatisk og bruk manuell.

Da kan du søke etter oppdateringer og eventuelt restarte "når du har tid".

Eller bytt f.eks til ununtu om du ikke er fornøyd med Windows.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er et overtramp fra Microsoft når du ikke greier å gå inn å velge at oppdateringer skal lastes ned og installeres når du vil det selv?

Det er jo ikke noe poeng å installere oppdateringer som krever omstart, om du ikke restarter pcen etterpå, ergo, har du ikke planer om å restarte, så ikke installer oppdateringene da.

Men selvsagt, alltid greit å skylde på noen andre for sin egen latskap.

Igjen, dette er bare et problem du skaper selv. Velg å installer oppdateringer når det passer deg, så er det jo null problem.

Så mye greier ut av noe som man løser på 5 sekunder fra kontrollpanelet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ble litt paff nå.

Bruk ubuntu om du ikke liker windows og beskyldninger om latskap.

Selvsagt er det vits i å installere oppdateringer automatisk selv om man ikke vil restarte med en gang. På den måten vil jo alle installeringer som sammenfaller med mine normale restarter være unnagjort uten at jeg trenger å bruke noe energi på det. Hvis det å ikke ville bruke energi på windows oppdateringer er latskap, så er jeg lat. Men å restarte av seg selv er langt over streken, det er min maskin, mitt operativsystem og meg selv jeg setter i fare når jeg ikke installerer oppdateringen akkurat i det øyeblikket windows vil ha det til. Windows xp, vista og 7 hadde en løsning på dette: ask me later.

Hva om telefonen din hadde gjort det samme, når du var mitt i en samtale, eller skulle vise mobilett på bussen?

Så det er et overtramp fra Microsoft når du ikke greier å gå inn å velge at oppdateringer skal lastes ned og installeres når du vil det selv?

...

Men selvsagt, alltid greit å skylde på noen andre for sin egen latskap.

Hvorfor er du så nedsettende?

Lenke til kommentar

Om du bruker linux(jeg gjør) må du og om starte linux av og til. Win kommer med oppdateringer en gang i måneden, linux kan det skje vær dag. Men har mere omstart på linux enn jeg har på win7?

Jeg sier det samme som jeg har sakt til flere som kjefter på winupdate, bruker feil.

Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke problemet. Oppdateringer som krever omstart kommer vanligvis kun en gang per måned. (nødfikser kan jo komme oftere enn det, men regelen er en gang per måned).

Så får du beskjed om at det finnes oppdateringer. (om du velger det valget i min førstepost)

Så velger du bare å installere dem når du har tid til at pcen blir restartet. F.eks rett før du skal legge deg, når du går å pusser tennene f.eks. Eller kanskje rett før middag. Når du skal på jobb. Etc etc.

Du sitter ikke på pcen døgnet rundt (forhåpentligvis) så en gang i måneden må det være tid til å installere oppdateringer og starte pcen på nytt.

Det er 12 ganger per år det.

Så synes du lager en veldig stor greie ut av et så og si ikke eksisterende problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...