Gå til innhold

Beste jobb-PC? Lenovo/Dell/HP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel fortsatt Lenovo og Dell som ligger på topp. Selv har jeg brukt laptoper i Dell Latitude serien i 10 år, og er godt fornøyd med det. For tiden bruker jeg en Dell Latitude E7440, og den gjør jobben. Eneste jeg har å utsette på den er batterilevetiden, som ligger midt på treet for en ultrabook. Men på andre områder gjør den jobben så det holder. Og byggekvaliteten er det ikke noe å si på.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti mye HP og lenovo laptoper. Av Haswell-maskiner har jeg vært borti blant annet Thinkpad W540, t540, t440, x240, Probook 640/650 og Zbook 15. Mitt personlige intrykk av kvaliteten før Haswell var at Thinkpad var best, og HP og Dell lå likt en del bak.

HP og lenovo har redesignet modellene fullstedig i forbindelse med overgang til Haswell. Og jeg synes begge har gått et stort skritt feil vei når det gjelder kvalitet (Zbook har holdt seg bra) Etter det jeg har forstått så har Dell sin E6000-serie vært nesten uforandrett når det gjelder kabinettet. Så dermed ender vi opp med at Lenovo har kvalitetsmessig gått ned til Dell sin kvalitet, mens HP har har gått enda lavere igjen (med unntak av Zbook og kanskje 800-serien). Så Lenovo og Dell og Zbook er likt på første plass mens HP Probook 600-serie er en del dårligere.

Gjør oppmerksom på at jeg har vært veldig lite borti Dell, kun E6430, E6400 og E5500 samt noen Vostro. Og jeg har ikke testet den nye Elitebook 800-serien.

Lenke til kommentar
Så Lenovo og Dell og Zbook er likt på første plass mens HP Probook 600-serie er en del dårligere.

HP Probook er ikke å regne som en fullblods bedriftslaptop. Det er Elitebook som er HP sitt alternativ, etterkommeren etter HP Compaq laptopene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...