PgUp Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Mener å huske fra flere år tilbake at koffeinpillene i Norge hadde brekningsmiddel for å begrense overforbruk. Problemet med å gå på dette annet enn sporadisk er at du holder deg kunstig våken på energi du ikke har, og man forhindrer kroppen i å reparere seg selv bra under normal søvn. Mange som trener som bruker dette ukritisk og ikke tenker over konsekvensene. Både for hvilke konsekvenser det har for kroppen, treningen og etterpå. Har du kilde på disse påstandene? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Mener å huske fra flere år tilbake at koffeinpillene i Norge hadde brekningsmiddel for å begrense overforbruk. Problemet med å gå på dette annet enn sporadisk er at du holder deg kunstig våken på energi du ikke har, og man forhindrer kroppen i å reparere seg selv bra under normal søvn. Mange som trener som bruker dette ukritisk og ikke tenker over konsekvensene. Både for hvilke konsekvenser det har for kroppen, treningen og etterpå. Har du kilde på disse påstandene? Problemet sånn jeg ser det er at folk tror siden litt er bra må mye være bedre, og dermed ender man fort i en farlig tankegang. Du og andre må gjerne fortsette å ta nervegiften koffein i store doser ukritisk uten å sjekke opp konsekvensene og late som ingenting og være kritiske mot dem som advarer dere. Er sikker på du finner stoff som motbeviser det jeg skriver hvis du leter også, da trenger du ikke løfte en finger og det er bare å fortsette bruken ukritisk. Min intensjon kan jo umulig være å hjelpe dere, det må jo være for å holde dere tilbake og er sikkert motivert av ren misunnelse, mens smarte meg knasker dobbelt så mye innsmuglede koffeinpiller og i tillegg graver min egen grav mange ganger så fort med å injisere testosteron og andre steroider. Hvor ses vi først ? I nærmeste fengsel ? På lukket psykiatrisk ? Tenk deg om. Du tar en oppkonsentrert nervegift som er farlig nok til at det tilsettes brekningsmiddel for å forsøke å begrense bruken. Det må jo åpenbart være smart å importere dette å bruke det i store doser. Har du derimot et medisinsk problem tar du det med lege eller spesialist. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Problemet sånn jeg ser det er at folk tror siden litt er bra må mye være bedre, og dermed ender man fort i en farlig tankegang. Du og andre må gjerne fortsette å ta nervegiften koffein i store doser ukritisk uten å sjekke opp konsekvensene og late som ingenting og være kritiske mot dem som advarer dere. Er sikker på du finner stoff som motbeviser det jeg skriver hvis du leter også, da trenger du ikke løfte en finger og det er bare å fortsette bruken ukritisk. Min intensjon kan jo umulig være å hjelpe dere, det må jo være for å holde dere tilbake og er sikkert motivert av ren misunnelse, mens smarte meg knasker dobbelt så mye innsmuglede koffeinpiller og i tillegg graver min egen grav mange ganger så fort med å injisere testosteron og andre steroider. Hvor ses vi først ? I nærmeste fengsel ? På lukket psykiatrisk ? Tenk deg om. Du tar en oppkonsentrert nervegift som er farlig nok til at det tilsettes brekningsmiddel for å forsøke å begrense bruken. Det må jo åpenbart være smart å importere dette å bruke det i store doser. Har du derimot et medisinsk problem tar du det med lege eller spesialist. Jeg er enig i deg i at alt for mye koffein ikke er bra og kan føre til søvnmangel, angst og i verste fall maniske episoder i folk med bipolar lidelse. Men koffein er ikke nevrotoksisk, faktisk kan det være nevrobeskyttende. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12711619 Og jeg er veldig nysgjerrig på hvor du får dette med brekningsmiddel fra. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Mener å huske fra flere år tilbake at koffeinpillene i Norge hadde brekningsmiddel for å begrense overforbruk. Problemet med å gå på dette annet enn sporadisk er at du holder deg kunstig våken på energi du ikke har, og man forhindrer kroppen i å reparere seg selv bra under normal søvn. Mange som trener som bruker dette ukritisk og ikke tenker over konsekvensene. Både for hvilke konsekvenser det har for kroppen, treningen og etterpå.Har du kilde på disse påstandene? Problemet sånn jeg ser det er at folk tror siden litt er bra må mye være bedre, og dermed ender man fort i en farlig tankegang. Du og andre må gjerne fortsette å ta nervegiften koffein i store doser ukritisk uten å sjekke opp konsekvensene og late som ingenting og være kritiske mot dem som advarer dere. Er sikker på du finner stoff som motbeviser det jeg skriver hvis du leter også, da trenger du ikke løfte en finger og det er bare å fortsette bruken ukritisk. Min intensjon kan jo umulig være å hjelpe dere, det må jo være for å holde dere tilbake og er sikkert motivert av ren misunnelse, mens smarte meg knasker dobbelt så mye innsmuglede koffeinpiller og i tillegg graver min egen grav mange ganger så fort med å injisere testosteron og andre steroider. Hvor ses vi først ? I nærmeste fengsel ? På lukket psykiatrisk ? Tenk deg om. Du tar en oppkonsentrert nervegift som er farlig nok til at det tilsettes brekningsmiddel for å forsøke å begrense bruken. Det må jo åpenbart være smart å importere dette å bruke det i store doser. Har du derimot et medisinsk problem tar du det med lege eller spesialist. Det var jo et voldtsomt svar som fremdeles ikke tilbyr noen gode kilder og bare ber oss tro på det du skriver. Det er koffein i brus og kaffe, som drikkes av veldig store deler av befolkningen uten problem. Vi vet jo at det å drikke for mye av disse ikke er sunt, og at for mye koffein kan være dødelig, men det kan mye annet av det vi spiser også. Du kan få vannforgiftning også om du drikker for mye. Det er langt langt flere som dør årlig av overforbruk av sukker enn koffein. Så klart man ikke skal overdrive bruken, det er ingen som påstår at noen planla å ta 10 tabelletter dagen heller. Skal man være kritisk må man backe det opp med kilder og fakta, hvis ikke blir det meningsløst. Så nok en gang, har du kilder på påstandene dine? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. juli 2015 Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg ser jo helt klart nå at jo mer koffein du får i deg, jo mindre mindre blir jo risikoen for alzheimer. Silly me. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2015 Jeg ser jo helt klart nå at jo mer koffein du får i deg, jo mindre mindre blir jo risikoen for alzheimer. Silly me. Du er passe silly hvis du tror det ja. Håper ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå