Gå til innhold

Hva tar dere med på reisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg alltid har med meg følgende, men dette er min Google Keep liste som jeg unchecker alt på før en reise og så ticker av linjer etterhvert som jeg pakker:

 

- Mobil + lader + AA/AAA power bank + ReadySIM for den aktuelle lokasjon

- Husnøkler, bilnøkler, lommebok, pass

- Solbriller (og evt. solkrem)

- Universalt reiseadapter

- Kindle Paperwhite

- Sony Vaio Pro 13" og lader + 1TB ekstern disk med diverse filmer/serier

- Øyemaske (for bedre søvn på fly som ikke tilbyr dette)

- Svømmebriller med styrke (når avreisested har mulighet for bading)

- Backupkredittkort og backupkontanter

- Backupmobil som brukes til WiFi hotspotmodem og Spotifyavspiller (så hovedmobilen alltid har noelunde batteri til innsjekking og sjekk av gate/terminal/reisetid)

- Bose QC 15 (både for å høre på musikk og for å slippe støy fra fly/tog/hurtigbåter etc)

- Jordan reisetannkost med tannkrem i håndbagasje og toalettmappe i innsjekket bagasje

- Reisehumidor med mindre reisemålet er USA (som har handelsforbud med Cuba og dermed gjør det ulovlig å ta med kubanske sigarer)

Lenke til kommentar

-Bose QC15 headsett

-Laptop

-Ladere til mobil og pc

-Dokumentmappe til kviterringer og andre papirer

-Klokke etui med somregel 3+ armbåndsur

-Fordelskort til flyselskap, hotel og leiebil

-AVR programmerer

-Reise adaptere

-Pass

-Verktøykasse

-Solbriller, om jeg husker å ta de ut av bilen :)

-div skrot som har samlet seg opp i sekken :rofl:

 

Tror jeg har fått med meg det meste, nesten alt av dette ligger klart sekken til enhver tid :dremel:

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skrevet pakkelister i ca 4 år hvor jeg noterer hva som ikke ble brukt på reisen når jeg kommer hjem, så standardoppsettet har blitt skikkelig trimmet siden start :)

 

Standardutstyr på tur: solbriller, ørepropper, kortholder, mobil som holder 1 uke på batteri + reiselader, sennheiser px100 øretelefoner, pass, toppits zipper-poser til oppbevaring, spork for å kunne spise mat fra supermarkedet når man er på veien eller på hotellrommet.

 

Toalettmappe: toppits zipper-pose med en deo, 50ml solkrem, plaster + eventuelle meds, resten kjøper jeg ute

 

Etter behov: hodelykt hvis jeg skal kjøre lange biletapper eller overnatte utenfor urbane strøk

 

Dersom det er plass i håndbagasjen: pute, kompaktkamera

 

Klær: minst mulig, her er det mye plass å spare, bare å kutte helt ned til beinet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Du reiser mye^?

 

Og hvorfor har du med deg 3 + armbåndsur :p

 

og hva skjer med at nesten alle her har Bose QC15 ?? Hehe er det så bra altså på reise:) ?

 

Ja det blir noen turer i måneden, det meste er jobb turer. Har vell kanskje 3-5 "ferie" turer uten om, da er pakklisten litt anderledels men den er relativt lik.

 

klokker er min store hobby, så jeg trenger litt utvalg :) Somregel en for "dirtywork", en til "alle" anledninger og ett fint ur til dress/finstas :)

 

QC15 er helt genialt, all fly støy forsvinner(nesten, avhengig av fly og plassering i flyet). De er virkelig ett must om man flyr en del :)

Lenke til kommentar

Etter at jeg begynte å reise med kun håndbagasje har jeg pleid å pakke følgende:

- 4-7 skift med boksere og sokker

- 2-4 T-skjorter

- Regnjakke

- Eventuelt genser, lue, hansker, kortbukse, sandaler, reiseadapter, alt ettersom hvor man skal

- Solbriller

- Reiseguider (Bradt, Lonely Planet)

- Annen litteratur i tilfelle buss/togturen tar for lang tid, selv om jeg ikke har noe imot å sitte og stirre ut av vinduet på landskapet utenfor med musikk på øret...

- Mobil

- Nettbrett

- Speilreflekskamera (tar jeg som regel rundt nakken, det tar en del plass...)

- Tannbørste, tannkrem og deodorant

- Allergimedisiner

- Beyerdynamic DT 770 hodetelefoner, ikke bare supre til musikk, men isolerer støy helt utmerket også

- Hvis destinasjonen tilsier at det kan komme til nytte, og plassen tillater det, tursko

 

Tror det er alt.

Lenke til kommentar

Etter at jeg begynte å reise med kun håndbagasje har jeg pleid å pakke følgende:

Hva er du pakker tingene oppi? Jeg drar som oftest også kun med håndbagasje, selv på lengre turer (3 uker+) og bruker 60 liter Osprey bag, den passer inn i alle håndbaggasjemålere jeg har prøvd :)

Lenke til kommentar

Av de tingene som ikke er åpenbare har jeg som regel med:

GPS til å navigere i byene jeg går i og eventuelt drive tidsfordriv med å se hvor fort toget kjører etc

Ekstra batteri til mobil

Ekstra lommebok for bytting av valutaer

God del info om severdigheter, resturanter osv jeg vil besøke

Mappe med overnevnte pluss alt av biletter, forsikringer, kopi av pass osv.

Lenke til kommentar

 

Etter at jeg begynte å reise med kun håndbagasje har jeg pleid å pakke følgende:

Hva er du pakker tingene oppi? Jeg drar som oftest også kun med håndbagasje, selv på lengre turer (3 uker+) og bruker 60 liter Osprey bag, den passer inn i alle håndbaggasjemålere jeg har prøvd :)

 

 

40 liter Osprey her :)

 

Jeg har opplevd at på lengre turer så klarer man ikke å pakke alt man kan få bruk for uansett. Er jo klær som tar mest plass, og skal man på to måneders tur, så får man ikke pakket ned 60 skift uansett hvor stor koffert man har. Klær kan man jo både vaske og kjøpe underveis, så hvis det er dårlig plass, så er det det som utgår først!

Lenke til kommentar

Av de tingene som ikke er åpenbare har jeg som regel med:

GPS til å navigere i byene jeg går i og eventuelt drive tidsfordriv med å se hvor fort toget kjører etc

Ekstra batteri til mobil

Ekstra lommebok for bytting av valutaer

God del info om severdigheter, resturanter osv jeg vil besøke

Mappe med overnevnte pluss alt av biletter, forsikringer, kopi av pass osv.

Hvis du har Android/iPhone kan du laste ned kart for offline bruk i Google Maps. Da slipper du å ta med GPS. Skriv inn "ok maps" i søkefeltet over det området du skal dra.

Lenke til kommentar

 

Av de tingene som ikke er åpenbare har jeg som regel med:

GPS til å navigere i byene jeg går i og eventuelt drive tidsfordriv med å se hvor fort toget kjører etc

Ekstra batteri til mobil

Ekstra lommebok for bytting av valutaer

God del info om severdigheter, resturanter osv jeg vil besøke

Mappe med overnevnte pluss alt av biletter, forsikringer, kopi av pass osv.

Hvis du har Android/iPhone kan du laste ned kart for offline bruk i Google Maps. Da slipper du å ta med GPS. Skriv inn "ok maps" i søkefeltet over det området du skal dra.

 

Klar over det men synes en ordentlig GPS har en del funksjoner jeg ikke har på mobilen, men jeg hadde helt klart klart meg med bare mobilen også :)

Lenke til kommentar

Alt etter hvor jeg skal, men lista over ting i veska mi ser omtrent alltid slik ut:

- Mobil + lader

- Pengebok, med det jeg evt trenger av fordelskort etc + alt av nøkler

- Solbriller

- iPad og/eller laptop + lader

- Bose QC15

- Kortstokk (alltid med, og gjett om mange har vært glade for det!)

- En liten pakke tørkepapir

- Energibar/nøtter/liten matbit (vet virkelig aldri hvor lang tid det kan ta før en får noe å spise)

- Medisiner (jeg har ingen nødvendige, men smertestillende er alltid med, til disposisjon for meg eller andre som skulle trenge det)

 

Tillegg ved utenlandsreiser eller ved behov:

- Pass

- Mappe med utskrevede dokumenter en trenger (sjeldent behov for denne på innenriks)

- Kamera (er som regel med på alle reiser, men helgebesøk på andre siden av landet gir ikke nødvendigvis behovet)

- Et overdelsskift + truse

- Badetøy

- GPS

- Adapter

- Minitoalettveske

- Bok

 

Gitt at jeg reiser med sendt bagasje, selvsagt. Reiser jeg kun med håndbagasje bruker jeg som regel den lille kofferten min.

Lenke til kommentar

Jeg og min kjæreste reiser alltid med en "krisepakke" for hverandre(når vi reiser sammen, eller skal samme sted) som inneholder dokumentkopier og en t-skjorte, et par sokker og undertøy, i tillegg er følgende stort sett alltid med:

 

VISA, MC og kontanter

Reisedokumentasjon og nødvendige beviser(førerkort, reiseforsikring etc.)

Mobiltelefon og lader

Litt klær

Marmot Ultralight regnjakke

Nikon FM2A med 50mm f/1,4 og noen ruller film

Noen bøker

iPad

Solbriller

Badetøy

Førstehjelpsutstyr som er flyvennlig

 

Sjekker sjelden eller aldri inn bagasje.

Lenke til kommentar

En skulderveske med følgende innhold:

- MacBook

- Hodetelefoner

- Reise- og identifikasjonspapirer

- Mobiltelefon inkl. lader

- Lommebok med VISA-kort

- Husnøkler

 

Innsjekket bagasje med:

- Lader til MacBook

- T-skjorter

- Underbukser

- Sokker

- Eventuelt skalljakke

- Eventuelt kortbukser

- Eventuelt ekstra par sko

Lenke til kommentar

Bortsett fra det nødvendige antall og mengder klær og hygieneartikler

 

- Mobil, Kindle, laptop og/eller iPad + ladere og adapter om nødvendig

- Bose QC3

- Utskrift av bookingbekreftelser, forsikring og slikt, samt pass/vaksinasjonskort

- Lommebok med vanlige innholdet av div betalings- og ID-kort.

- Om sommeren, en genser til bruk på kalde fly/flyplasser, reiser alltid i langbukse

- Kamera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...