Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter på venstre side, nederst på magen

Anbefalte innlegg

Hei! Er en 16 år gammel gutt som har magesmerter nederst på venstre side på magen. Når jeg står oppreist er smertene like ovenfor hoften, på skrå opp mot navlen. Har ikke smerter til vanlig, f.eks når jeg står opp, eller etter skolen.

Smertene kommer oftest etter jeg har vært i aktivitet. Det rare er at jeg sparker fotball og går på karate, men har ikke smerter da. På fester / til vanlig når jeg danser / shuffler, da kommer smertene. Føles nesten ut som hold egentlig, men det er lenger ned enn ribbeina, og går ikke over før jeg får meg litt frisk luft og en god halvliter med vann.

Jeg spiser rikelig med kjøtt, fiber og grønnsaker, og drikker minst 1,5L vann om dagen.

Er dette bare vanlig hold, eller er det bare at det er tett luft / vannmangel? Vet ikke om det er noe så seriøst som betennelse i tarmen, men vondt gjør det iallefall!

(PS: Noen ganger når jeg springer fort og lenge, så får jeg vondt i høyre lunge. Noen som har en ide om hva dette kan være?)

Endret av KristianBjB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...