Alena74 Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Nei, foreløpig finnes det ingen ting i firmaet. Jobber som legekonsulent på et privat sykehus, og kjører til sammen 7 km til og fra jobb hver dag. Regnskapsføreren sa at ikke en gang det gikk an å trekke fra skatten. Det eneste som jeg kan trekke fra er mobiltlf og internett, samt noen forsikringer. På skattekortet står det at trekkprosenten er 46 %, så det er arbeidsgiveravgiften som skaper hodebry. mvh Lena Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Arbeidsgiveravgiften er det helt sikkert at du ikke for gjort noe med. Etter å ha sjekket skattekalkulatoren, så synes jeg 4%-poeng nedgang i skattetrekk er litt lite. Jeg vil derfor anbefale deg å beregne hva du reelt skal betale i skatt for hele 2014 og sammenligne med skattekortet. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Må en betale arbeidsgiveravgift når en leier inn arbeidshjelp og ikke har noen fast ansatte? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Det er avhengig av om den du leier inn oppfyller vilkårene for å kunne regnes som næringsvirksomhet eller ikke. Endret 12. mai 2014 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå