Turbokanina Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Er det noen som vet om jeg kan bruke duracell oppladbare baterier til mitt s 5000. Bateriene som fulgte med kameraet er på 1,5V mens disse bateriene er på 1,2V går det bra aliktvell. Noen pliis svar!!! Har ikke akkurat lyst til å ødelegge mit nye kamera Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 De som fulgte med er nok alkaliske og har meget mindre futt enn de oppladbare du har... Av oppladbare AA-størrelse batterier er NiMH-typen det som gjelder og 2000 eller mer mAH er også ønskelig, sjøl om 1600 skulle holde ei stund også. Lenke til kommentar
Turbokanina Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 takk for svaret. Men skjønte det ikke helt. Kan jeg eller kan jeg ikke bruke de bateriene jeg har? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du kan bruke de. Men er du i tvil kan du høre med Fujifilm. MLW Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Samme er det batteriene til Kodak CX4320. Ikke oppladbare står det 1,5 V på, men de oppladbare er merket 1,2 V. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er det noen som vet om jeg kan bruke duracell oppladbare baterier til mitt s 5000. Bateriene som fulgte med kameraet er på 1,5V mens disse bateriene er på 1,2V går det bra aliktvell. Noen pliis svar!!! Har ikke akkurat lyst til å ødelegge mit nye kamera De 1,5 volt fra alkaliske blir fort til 1,2 volt når kameraet trekker mye strøm og batteriene er littegranne brukt. Oppladbare batterier har ikke så mye indre motstand, og holder sine 1,2 volt nesten uansett strømtrekk. Hvis det å trekke strøm fra alkaliske batterier er som å puste gjennom et sugerør, så vil oppladbare Ni-Mh batterier være som en hageslange, og oppladbare Ni-Cd batterier være som et kloakkavløp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå