Gå til innhold

Bare et lite spørsmål: Personforfølgelse


Anbefalte innlegg

Viser til denne tråden som et eksempel.
Der er det da blitt fjernet noen innlegg ( med rette nok tror jeg) på basis av "personangrep, trolling" ..

Antar det var som følge av reaksjoner på at en brukers avatar ble etterlignet og "snudd på hodet" med et motsatt uttrykk.

 

Benytter dette eksemplet bare for å stille følgende generelle spørsmål:

 

Vil det ikke også være å regne som "personangrep, trolling" å bevisst lage en avater under et ordskifte i en debatt, bygd på en motdebattants avater - bare for å direkte trakkasere og fornærme?

Eksempel:

 

post-12139-0-75945400-1399730806_thumb.jpg

 

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viser til denne tråden som et eksempel.

Der er det da blitt fjernet noen innlegg ( med rette nok tror jeg) på basis av "personangrep, trolling" ..

 

Antar det var som følge av reaksjoner på at en brukers avatar ble etterlignet og "snudd på hodet" med et motsatt uttrykk.

 

Benytter dette eksemplet bare for å stille følgende generelle spørsmål:

 

Vil det ikke også være å regne som "personangrep, trolling" å bevisst lage en avater under et ordskifte i en debatt, bygd på en motdebattants avater - bare for å direkte trakkasere og fornærme?

 

Eksempel:

 

attachicon.gifuten hua.jpg

 

 

Det er spørs hvordan han/hun ser på det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg hadde passet på å nevnt saken i samme tråd, og fått frem hvor lavt og barnslig sånt er, og enten fortsatt debatten, eller bare trekt meg ut. Sånne tricks synes jeg ikke man skal lage oppstyr om, selv om man føler seg litt irritert på frekkhetene

Lenke til kommentar

Jeg hadde passet på å nevnt saken i samme tråd, og fått frem hvor lavt og barnslig sånt er, og enten fortsatt debatten, eller bare trekt meg ut. Sånne tricks synes jeg ikke man skal lage oppstyr om, selv om man føler seg litt irritert på frekkhetene

 

Ja omtrent akkurat det skrev jeg faktisk og ikke noe mer. Men hva som er skrevet der senere i kveld/natt vet jeg ikke. Flere andre helt greie som innlegg som har fulgt med i dragsuget uten noe gale i, mens den fikk stå uberørt igjen. Men det er nå det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser ikke problemet, skal ikke folk få ha satanistiske avatarer om dem vil det?

 

Skal ikke voksne folk snakke som voksne folk? Og, en sånn avatarbytte sak, er metamøkkamelding, og det tror jeg du vet godt selv. Den er vanskelig å angripe med ord, fordi den er bare en "avatar", men alle i samme diskusjonen skjønner jo veldig godt dette spillet

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet, skal ikke folk få ha satanistiske avatarer om dem vil det?

 

Det er selvsagt ikke noe i veien med, og det har da jeg aldri sagt. Fint om man leser ordntlig først, så hadde du fått med hva som var poenget.

Som jeg skrev: Han gjorde det midt i en diskusjon de i mellom, og brukte hennes avater bare for å være lumpen mot sin motdebattant. Ser du ikke det?

Lenke til kommentar

 

Ser ikke problemet, skal ikke folk få ha satanistiske avatarer om dem vil det?

 

Det er selvsagt ikke noe i veien med, og det har da jeg aldri sagt. Fint om man leser ordntlig først, så hadde du fått med hva som var poenget.

Som jeg skrev: Han gjorde det midt i en diskusjon de i mellom, og brukte hennes avater bare for å være lumpen mot sin motdebattant. Ser du ikke det?

 

Jeg har ikke lest tråden særlig nøye, men likevel, hvem bryr seg liksom, ohww, skiftet en avatar, det er da ikke værdens undergang.

Har sett adskillig grovere krenkelser her på forumet uten at noen bryr seg nevneverdig.

 

Kanskje det er et barnslig påfunn, men likevel, det burde aksepteres, litt takhøyde skal vi ha på forumet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydeligvis noen som bryr seg, siden man legger mye i å fjerne B men ikke A(kjernen)

Forøvrig er jeg enig i at det bør kunne være nogen takhøyde. Les; ingen innlegg burde egentlig være nøvendig å fjerne i feks det tilfellet ( av de jeg så hvertfall).

 

Hvis du ser nå så er avataren såvel som innleggene fjernet.

 

Du har helt rett, den en type avatar som er personorientert og ment til å harselere med andre brukere er ikke tillatt, men ofte gir vi brukere muligheten til å endre dette selv på en tilbakemelding til de, derfor det fort kan ta litt ekstra tid før avataren forsvinner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...