Mildrid Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Eg har eit Nikon D90 som eg er godt fornøgd med, men som eg syns blir tungt og tek mykje plass på turar og reiser. Ønsker meg eit kompaktkamera som er tek gode bilder også i ein halvmørk basar, og har generell god biletkvalitet. I tillegg er det fint om kameraet har trådløs overføring til feks iPhone. Dersom det toler vatn, er det eit pluss, men dersom eg må velge, foretrekker eg god biletkvalitet. Har høyrt at det finst kompaktkamera som tek bilete i RAW, det er også eit pluss. Helsing Mildrid, snart på tur til Istanbul.... Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Eg har eit Nikon D90 som eg er godt fornøgd med, men som eg syns blir tungt og tek mykje plass på turar og reiser. Alle avanserte kompaktkameraer kan bruke RAW. Du kan søke/filtrere på det i prisguiden og hos dpreview. Har du noe krav til brennvidder og zoomområde? Det finnes mye å velge i, men de fleste (som Sony RX100) har best blender på vidvinkel og dårligere på tele. For eks Sony RX10 og Olympus Stylus 1 har fast blender gjennom hele zoomområdet, men da bare F2.8. Det finnes også små systemkameraer som Panasonic GM1 hvor du kan bytte ut en relativ lyssvak standardzoom med et lyssterkt objektiv med fast brennvidde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Budsjett? Krav til størrelse? Trenger du utskiftbar optikk, eller holder det at du har det på D90? Hvis du vil ha en tur til England, er dette et veldig bra tilbud: http://www.pcworld.co.uk/gbuk/search-keywords/xx_xx_xx_xx_xx/xf1/xx-criteria.html Med moms tilbake ved utførsel kommer den på ca 1100, i Norge koster den 3300: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1412603 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Canon S110 har wifi, samt raw og relativt gode egenskaper i mørkere omgivelser, som du ønsker. Fungerer fint sammen med i-phone ved og laste ned Canon sin app. Endret 10. mai 2014 av Nautica 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Eg har eit Nikon D90 som eg er godt fornøgd med, men som eg syns blir tungt og tek mykje plass på turar og reiser. Ønsker meg eit kompaktkamera ...... Hva med å prøve denne pakka... ? http://www.fotovideo.no/foto/Kompaktkamera/Nikon/Nikon-Coolpix-P7800-Ink--veske-og-16-GB-minnekort-136071-p0000178410 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Sony RX100 gjør alt du trenger og det går i lomma. Sony RX100 II har trådløs tilkobling også men det koster en del mer. 1 Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 rykter sier forresten at rx100III er på vei (15 mai) og vi kan vel da regne med prisfall på de to andre modellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå