Gå til innhold

oppgradere i5-2500k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg skulle finne på å oppgradere min i5-2500k med noe nytt til lightroom, photoshop og videoredigering. Hva slags prosessor og hovedkort er anbefalt da? La oss si pris ca 4000

Du har realistisk sett bare et godt valg, og det er i7-4930K. Du kan naturlig nok overklokke, men om det ikke er et stort alternativ, eller du ønsker enda mer, så gjelder det å gå for noe kraftigere. Du vil få litt bedre med 4770k, men mot økningen i pris er det nok tvilsomt verdt det.

4930K derimot, har 50 % flere kjerner (6-stykk), og etter hva jeg har forstått så driver du med pogrammer som drar nytte av tung multitråd-ytelse. Da vil du raskt kunne forvente å få en 50-65 % økning i ytelse på de tyngste oppgavene hvor alle kjernene blir satt i bruk. Overklokker du i tillegg så snakker vi nok godt over 100-120 % forbedring.

Alternativt kanskje vente noen måneder til 5930K kommer ut, som mange forventer skal være en 8-kjerne.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ser ut som om bedre kjøler og overklokking er et greit alternativt til prisene på denne 4930k kommer seg litt ned i pris.

Man kan alternativt se på 3930K. Den har falt bittelitt ned i pris siden 4930K erstattet den, men ser ikke ut som om prisene på slik maskinvare synker særlig raskt. :(

Men ja, bedre kjøler (gitt at man har HK og PSU som takler ekstra last) er et godt alternativ om man trenger noe mer ytelse, og det nå. :)

Lenke til kommentar

til prisene på denne 4930k kommer seg litt ned i pris.

Det kommer ikke til å skje på en god stund ettersom AMD ikke konkurrerer mot Intel i høyytelsessegmentene, det som kommer til å skje er at Intel lanserer en ny prosessor (5930k) til samme pris mens 4930k går ut av produksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...