ATWindsor Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg skal sette opp en "allroundserver" til lett hjemmebruk, der det skal foregå noe viritualisering (uvisst på hvilken plattform, men det blir antakelig Server 2012 R2 i bunn), jeg har vurdert http://www.asus.com/Motherboards/P9D_WS/#overview Av følgende grunner: - Jeg ønsker å bruke Xeon E3 med EEC-minne - C226-chipsettet støtter vpro og innebygd chipset. - Ganske prisgunstig hovedkort Virker dette som ett greit valg, eller er det ikke så lurt? Mine behov er som sagt ganske moderate på ytelsesfronten, det kommer neppe til å bli mye samtidig hard bruk. AtW Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Jeg har vurdert samme hovedkort selv for en VMware hypervisor, og det ser ikke ut til at dette hovedkortet støtter vPro, selv om chipsettet gjør det. Derfor kommer ikke jeg til å kjøpe det Dette hovedkortet fra Supermicro gjør derimot det, ser det ut til. Endret 10. mai 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg har vurdert samme hovedkort selv for en VMware hypervisor, og det ser ikke ut til at dette hovedkortet støtter vPro, selv om chipsettet gjør det. Derfor kommer ikke jeg til å kjøpe det Dette hovedkortet fra Supermicro gjør derimot det, ser det ut til. Ja, har hatt den samme bekymringen, men hva med V-pro er det jeg trenger til denne bruken? (utover kvm, som er nyttig) VT-d støttes av hovedkortet såvidt jeg har funnet ut. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 På prisjakt ser jeg hovedkortet Intel s1200v3rpl, kan det være aktuelt, er ikke så krisedyrt og det støtte vpro ser det ut til. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2014 Noen som har noen erfaring/tanker om Intelkortet? Det støtter kvm/Ipmi også, dog ser det ut til at det krever en liten tileggsmodul for å gjøre det. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå