Gå til innhold

Antivirus program...

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC pluss at jeg da vil begynne å bruke nettbank, noe jeg ikke har brukt før. Men det er vel slik at en må ha et skikkelig antivirus program installert på maskinen når en bruker nettbank. En jeg snakket med sa at banken ordnet med det, men det skjønner jeg ikke meg på ? Jeg bruker nå gratisversjon av AVG. Men er det slik at hvis en kjøper et antivirus program så er det en engangsutgift eller må man betale årlig ? Hvilket anbefales her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt MSE (Microsoft Security Essentials) en god stund nå, og det har fungert helt fint for meg. Gratis hvis du har en lovlig kopi av windows.

Det er riktig som den du snakket med sier: Banken vil gjerne gi deg en eller annen lisens på et anti virus. Hvis du kjøper ny PC (laptop) pass på at du fjerner det som følger med den før du legger inn noe nytt. Laptop'er leveres gjerne med en 3 mnd trial eller lignende.

Betalings-versjoner av AV er ikke engangs nei. Det er årlig, eller du kan få bedre tilbud ved å kjøpe f.eks 3-årig lisens. (Men da ender du opp med samme versjon i 3 år (selvsagt med med ny virusdefinisjon, men selve softwaren vil være den samme)).

Ved å bruke hue når man sitter foran PC'en holder det fint med en gratisversjon av en AV :) Ikke åpne linker i mail som ser dodgy ut, ikke klikk på pop-ups som kommer opp når du surfer, hold windows, AV definisjon og java (hvis du må ha java) oppdatert osv.

Hvis banken din gir deg et OK anti-virus program, så kan du jo selvsagt bruke det også.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...