Gå til innhold

Må sendes innen 'dato'

Ksungam

Anbefalte innlegg

God kveld/natt :)

I infoskrivet som følger med følgeskjemaet som skal sendes inn for søkere av høyere utdanning står det følgende: "Følgeskjemaet må sendes innen lørdag 10. mai 2014". Betyr det da at så lenge jeg poster det fra postkontoret den 10. mai er jeg innenfor fristen? Det ville i så fall spart meg for en hel masse stress i morgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det er poststemplet 10. mai så, hehe... Og det spør du om nå??? Du er klar over at det er lørdag i dag? Og du søker "høyere utdanning". Hjernen er alene, hehe..

Leverte det på postkontoret i 11-tiden i dag så jeg var jo tydeligvis innenfor med, om ikke god, så i hvertfall margin :)

Tenkte ikke på å se til at de stemplet det men krysser fingrene for at det går greit. Tenker jeg slår på tråden til opptakskontoret til mandag likevel og forklarer saken. Takker forøvrig for svarene, de sparte meg en sur togtur inn til opptakskontoret før jobb i dag tidlig ;)

Lenke til kommentar

...sendes innen lørdag 10. mai 2014".

Betyder før kl. 24.00 den dagen.

Men siden denne dagen er en lørdag så blir den sendt videre på mandag, den 12. Hvem vet når tid du har postet brevet ditt da.. ;)

Hallo, det betyr at poststempelet må være senest da, og da må man jo sende det innen fristen, som er 13.00 som regel på lørdager...

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at selv om brevet leveres etter 13:00 så vil det bli stemplet som "sendt" 10. mai, selv om det egentlig ligger der til mandagen.

Nei, for det blir jo ikke sendt før 12. mai...

Endret av Moskusen
Lenke til kommentar

Juridisk sett varer alle dager til kl. 24.00(23.59,999999)

Dessuten har ikke alle plasser posten betjent på lørdager her på berget.

:)

Javel, hvis du sier det...

Er du sikker?

Leverer man på postkontor, så trur jeg de putter det inn i systememt med en gang. Da blir den "sendt 10. mai". Mitt postkontor er oppe til 21 på lørdager.

Ja, men TIDSFRISTEN er fortsatt 13.00!!!

Lenke til kommentar

...sendes innen lørdag 10. mai 2014".

Betyder før kl. 24.00 den dagen.

Men siden denne dagen er en lørdag så blir den sendt videre på mandag, den 12. Hvem vet når tid du har postet brevet ditt da.. ;)

Ikke gi meg noia nå da :p

(Skal sies at jeg pratet med en kompis som leverte sitt brev etter fristen for et par år siden uten at det var et problem, han bare leverte det personlig og beklaget at han hadde "glemt" fristen. Det var ikke noe problem. Men jeg er selvfølgelig enig i at frister i utgangspunktet er til for at de skal holdes.)

Lenke til kommentar

Men herregud da hvor vanskelig du skulle være. Helt ny og masse attitude... :whistle:

Sålenge det blir stemplet 10. mai, så er tidsfristen når Posten stenger den 10. mai, ikke noe annet. Spesielt siden det er en lørdag...

Lenke til kommentar

God kveld/natt :)

I infoskrivet som følger med følgeskjemaet som skal sendes inn for søkere av høyere utdanning står det følgende: "Følgeskjemaet må sendes innen lørdag 10. mai 2014". Betyr det da at så lenge jeg poster det fra postkontoret den 10. mai er jeg innenfor fristen? Det ville i så fall spart meg for en hel masse stress i morgen :)

Da er vi spente på hvordan det gikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...