Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fremmedlegeme tetter toalettet

Anbefalte innlegg

Hei.

Her om dagen datt det en sånn WC-rens, som henges på innsiden av toalettet ned i toalettet i det jeg skyldte ned. Og den forsvant inn. Ved neste "Leveranse" ble toalettet tett. Skålen fylte seg opp, og vannet rant veldig sakte ned til vanlig nivå.

Jeg har forsøkt å fiske den ut med stakefjær, uten suksess. Problemet virket å være løst en stund, for når jeg skyldte ned rant vannet som normalt. Jeg håpet dermed at jeg hadde knekt opp wc-rensen med stakefjæra, slik at den hadde blitt med videre ned og ut, i småbiter. Men det var altså ikke tilfelle.

For ved neste "leveranse" ble det tett på nytt.

Da jeg brukte stakefjæra virket det som jeg ikke kom lengre enn til rett etter vannlåsen, altså ikke videre ned i røret. Fjæra begynte å krølle seg, og kom i retur.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få fisket ut denne dingsen?

Jeg vurderer å skaffe en krok eller noe som jeg kan hekte på stakefjæra, for å bedre klare å fiske etter ting.

Eventuelt. er rørlegger siste utvei. Men det har seg slik at jeg leier, i blokk.

Er det huseier (et firma), eller jeg privat som må dekke kostnaden med rørlegger? Det er jo til en viss grad selvforskyldt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir som du sier, trekker ned vann så er alt ok, siles gjennom.

Med papir og annet dilldall vil det treffe og bli tett.

Den burde ligge innen 1 merer, for dassen er satt inn i støtte felles rør i blokker.

Hvor lenge renner vannet før det blir tett? 1 sek?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd, men får ikke hånda langt nok inn.

Har i dag vært ute å fått tak i en krok som jeg skal feste på stakefjæra som nok forsøk på å få den løs.

Hvordan gikk det?

Vaktmesteren kom med en pumpe, og fikk pumpet den videre inn i rørsystemet. Etter det ser problemet ut til å være løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...