MrCusNT Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei. Jeg får litt dårlig kvalitet på PC'en min jeg har bygget. Veldig utydlig. Skjermen hadde med en vga kabel og en sånn som kan gjøre den til dvi. Jeg har ikke så mye peil på dette så jeg lurer på: Skal jeg ha den vga-dvi splitteren der ved grafikkortet og den andre endingen til skjermen eller skal jeg sette den ene enden der det står "vga out" og den andre enden med splitter inni dvi plassen på skjermen? Litt vanskelig å forklare Når jeg kom inn på windows, høyreklikket og klikket på tilpasset kunne jeg bare ha på 1240x720 selv om jeg har 192x1080. Rart Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Du skal ikke bruke overgangen. VGA i begge ender. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Har både skjerm og skjermkort DVI-D eller DVI-I porter, bruk dem. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Har både skjerm og skjermkort DVI-D eller DVI-I porter, bruk dem. TS har VGA-kabel, men ellers enig. For å tydeliggjøre det jeg skrev over: Har både skjermkort og skjerm VGA-tilkoblinger, skal det ikke brukes overgang. Har bare skjerm VGA-tilkobling, skal overgangen brukes mot skjermkortet. Har begge DVI, så kjøp DVI-kabel for best mulig resultat. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Du skal ikke bruke overgangen. VGA i begge ender. Men da fikk ikke skjermen signal. Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Har både skjerm og skjermkort DVI-D eller DVI-I porter, bruk dem. TS har VGA-kabel, men ellers enig. For å tydeliggjøre det jeg skrev over: Har både skjermkort og skjerm VGA-tilkoblinger, skal det ikke brukes overgang. Har bare skjerm VGA-tilkobling, skal overgangen brukes mot skjermkortet. Har begge DVI, så kjøp DVI-kabel for best mulig resultat.Det skal jeg. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvilken maskinvare har du? Har du kanskje 2 VGA-utganger på PC'en? Skift i så fall om. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hvis du har dedikert skjermkort i PC'en, skal du bruke dette for å få signal til skjermen. Hvis skjermkortet ikke har VGA-utgang, skal "adapteret" sitte her (i skjermkortet). Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Og så kommer jo 1000 kroners spørsmålet, hvilken hardware har du? Altså skjermkort, skjerm, hovedkort etc. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Ideelt skal du kjøpe en kabel som lar deg bruke noe digitalt hele veien - f.eks. en DVI-kabel hvis det er DVI på både skjermen og skjermkortet. VGA, særlig over billige kabler, kan bli litt uklart i høye oppløsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå