Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig kvalitet på pc.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg får litt dårlig kvalitet på PC'en min jeg har bygget. Veldig utydlig. Skjermen hadde med en vga kabel og en sånn som kan gjøre den til dvi. Jeg har ikke så mye peil på dette så jeg lurer på: Skal jeg ha den vga-dvi splitteren der ved grafikkortet og den andre endingen til skjermen eller skal jeg sette den ene enden der det står "vga out" og den andre enden med splitter inni dvi plassen på skjermen? Litt vanskelig å forklare :) Når jeg kom inn på windows, høyreklikket og klikket på tilpasset kunne jeg bare ha på 1240x720 selv om jeg har 192x1080. Rart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både skjerm og skjermkort DVI-D eller DVI-I porter, bruk dem.

TS har VGA-kabel, men ellers enig. For å tydeliggjøre det jeg skrev over: Har både skjermkort og skjerm VGA-tilkoblinger, skal det ikke brukes overgang. Har bare skjerm VGA-tilkobling, skal overgangen brukes mot skjermkortet. Har begge DVI, så kjøp DVI-kabel for best mulig resultat.

Lenke til kommentar

Har både skjerm og skjermkort DVI-D eller DVI-I porter, bruk dem.

TS har VGA-kabel, men ellers enig. For å tydeliggjøre det jeg skrev over: Har både skjermkort og skjerm VGA-tilkoblinger, skal det ikke brukes overgang. Har bare skjerm VGA-tilkobling, skal overgangen brukes mot skjermkortet. Har begge DVI, så kjøp DVI-kabel for best mulig resultat.
Det skal jeg.
Lenke til kommentar

Ideelt skal du kjøpe en kabel som lar deg bruke noe digitalt hele veien - f.eks. en DVI-kabel hvis det er DVI på både skjermen og skjermkortet. VGA, særlig over billige kabler, kan bli litt uklart i høye oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...