Gå til innhold

Hva er det som gjør at vi ser at vi eldes i ung alder?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på hva det er som gjør at man kan se forskjell på for eksempel en 20 åring og en 30 åring. Jeg er 30 nå. Når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden så ser jeg jo en forskjell men klarer ikke helt å se hva forskjellen er. Har ingen rynker, samme farge i huden og like mye hår. Kanskje litt kraftigere skjeggvekst men det synes jo ikke hvis man har barbert seg ordentlig. Er jo egentlig helt lik den jeg var da jeg var 20. Ser ikke hvor forandringen ligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Lurer på hva det er som gjør at man kan se forskjell på for eksempel en 20 åring og en 30 åring. Jeg er 30 nå. Når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden så ser jeg jo en forskjell men klarer ikke helt å se hva forskjellen er. Har ingen rynker, samme farge i huden og like mye hår. Kanskje litt kraftigere skjeggvekst men det synes jo ikke hvis man har barbert seg ordentlig. Er jo egentlig helt lik den jeg var da jeg var 20. Ser ikke hvor forandringen ligger.

Har vel noe med ansiktsstrukturen å gjøre?

Lenke til kommentar

 

Hei!

Lurer på hva det er som gjør at man kan se forskjell på for eksempel en 20 åring og en 30 åring. Jeg er 30 nå. Når jeg ser på bilder av meg selv for 10 år siden så ser jeg jo en forskjell men klarer ikke helt å se hva forskjellen er. Har ingen rynker, samme farge i huden og like mye hår. Kanskje litt kraftigere skjeggvekst men det synes jo ikke hvis man har barbert seg ordentlig. Er jo egentlig helt lik den jeg var da jeg var 20. Ser ikke hvor forandringen ligger.

 

Har vel noe med ansiktsstrukturen å gjøre?
Mulig det. Får kanskje andre linjer, særlig rundt øynene.
Lenke til kommentar

Som til dels nevnt, en del trekk vil bli tydeligere, men det er sjelden lett å se. Det er "noe" men forskjellene er relativt små. Vi klarer sjelden å isolere hva det er, men det er litt av alt. Hårfestet ditt har nok endret seg litt, du har fått noen litt tydeligere trekk, nesen og ørene vokser hele livet. Tykkere skjeggvekst gjør at hake og kjeve får tydeligere trekk, selv om det ikke er så lenge mellom hver barbering. Huden din vil også eldes, og selv om du ikke ser at huden er "gammel" vil den være forskjellig fra da du var yngre. om man ser godt etter.

 

Dette sammen med at man kjenner seg selv relativt godt, gjør at man kan spore små forskjeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...