Gå til innhold

Erfaringer Sonans/Bjørknes privatist

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har tatt fag som privatist vha. undervisning på Sonans/Bjørknes?

I så fall, regner med at lærerne er flinke der?

Regner med at fleste som går der er elever som går for og får seksere?

Kreves det mye hjemmearbeid eller får man gjort det meste i timene?

Spør siden jeg vurderer å ta et par av vg3-fagene jeg skal ha neste år som privatist fordi jeg har inntrykk av at undervisningen på disse privatistskolene er mer effektiv og at jeg opplever det som mindre stress å få sekser på en eksamen enn i standpunkt. Er klar over at det koster en del men det er for meg verdt det hvis det gjør at jeg kommer inn på den skolen jeg vil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nå mit tredje og siste år på Bjørknes privatskole, og la meg si det sånn: DE HAR FORANDRET LIVET MITT OG MEG HELT! Jeg gikk ut med RENT SNITT på 3,6 fra vgs, og på 3 år har jeg gått opp til RENT SNITT på 5,59. Jeg sliter med en læringssvanske og hadde/har en nokså uoppnåelig drøm. Min gamle vgs knuste de drømmene og sa at med min vanske så var det umulig å gå over en 4 i noen fag, vel. de tok feil! På bjørknes har jeg blitt tatt imot av forståelsesfulle, motiverte og UTROLIG flinke lærere. De motiverer HVER enkel elev og ser potensialet og hjelper med å få det frem. Selvfølgelig får man jo ikke automatisk sekser bare av å gå på Bjørknes, jeg jobber dag og natt - BOKSTAVELIG TALT. Legger meg rundt 5 om morgenen og står opp 10, så det kreves hardt arbeid. Men å lære med den beste studieteknikken og gjøre meg motivert, all takken til de FLOTTE lærerne på Bjørknes =) Nå har ikke jeg selv gått på sonans, men flere venninner av meg tar fag på både Bjørknes og Sonans samtidig, og d sier de får NULL utbytte av undervisningen på Sonans, så de pleier å få mine notater fra timene på Bjørknes. Undervisningen er eksamensrettet fra dag 1, og de gjør deg virkelig til en hardtarbeidende student. Selvfølgelig igjen, alt avhenger av deg selv også. Flere venninner av meg på Bjørknes får ikke toppkarakteren selv om de jobber hardt, men sånn er det. Men jeg vil ABSOLUTT anbefale Bjørknes, verdt hver eneste krone! Miljøet er også veldig bra. Alle skal jo inn på studier som psykologi, medisin, jus osv! Så man blir motivert bare av å se rundt seg =)

Å være privatist er dessverre ikke bare bare. Noe kommer vel også ann på hvor flink du er i hvert enkelt fag, samt arbeidskapasiteten din. Jeg må bruke hele dager, flere uker før eksamen, selv om jeg leser jevnt året rundt. Mens andre klarer seg med bare intens lesing uken før. Lykke til i hvert fall! Verdens deiligste følelse å få "utbetaling" for det harde arbeidet sitt når man tar opp så mange eksamener på egen hånd, hehe =) Jeg angrer verdt sekund på at jeg ikke tok videregående på Bjørknes. De er tradisjonelle og det er en veldig gammel skole med veldig erfarne lærere.

Endret av Futuredoctor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...