Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på kraken g10 + corsair h55 på mine amd

6970 skjermkort.

Noen som har erfaring med g10 i crossfire? Har søkt litt rundt for å finne ut om det er en lur idè. Eller om noen kan gi meg et "go" på at det er muligt, hadde det vert fint!

Kan ramse opp spillekassa mi om det er interessant.

Coolermaster Stormtrooper

Gigabyte GA-990FXA-UD3

fx-8120 Bulldozer med H40 som kjøler.

coolermaster gx 750w

Corsair Vengeance ddr3 1600 16 gb

å 2ssd + 4 vanlige hhd

Endret av Zatsyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At der er praktisk mulig, joda, det er det. G10+kjøler tar litt plass, litt mer en standardkjøleren (err, Windforce (Gigabyte)) på mitt 7970. Det du gjerne bør tenke på er plassering. Det er ikke bare bare å montere to stykk av kjølerene, av den enkle grunn at det er begrenset med tubing på de fra fabrikk. Jeg hadde litt problemer med å få ett sikkert feste til min egen, da jeg var redd for skarpe bends etc. (men som helt sikkert hadde gått helt fint). Foruten plass til selve radiatorene, som du fint kan ha liggende løst forresten (jeg har gjort det, uten noen særlig temperaturforskjell (inne i kabinettet)).

Jeg endte til slutt opp med følgende (ignorer viften jeg har i front, den er der for å kjøle VRM):

YKkixzd.jpg

I mitt tilfelle så går tubene fra pumpen over ett PCIe-slot og nesten ned til 2 slotter nedenfor. Så du bør regne med litt avstand. Selve bracketen og viten gjør det umulig i praksis å ha de i naboslottet uansett.

cJTUh6D.jpg

Slik endte jeg opp med å montere radiatoren til slutt (jeg har ett 800D-kabinett):

DDnwAJ9.jpg

Gjerne undersøk hvor du kan motere eventuelle radiatorer, slik at du vet at det passer.

Hva selve kjølingen gjelder er jeg ihvertfall veldig fornøyd. Jeg har nå en maks load temperatur på 60-62°C, med en klokke på 1200MHz. Tidligere hadde jeg maks load på mellom 72-78°C med Windforce kjøleren, selv på standard klokkefrekvens på 1100MHz. Og, jeg kjører viftene på 40% maks, jeg hater støy. Windforce-kjøleren hadde jeg på rundt 75%, da alt under dette gjorde at jeg fikk temperaturer i midten av 80-området. Ikke at det er farlig.

Du kan jo også sammenlikne med R9 295x2, som er en hybridløsning. Der ligger temperaturen under hva ett standard 290x kort klarer, med bare en radiator (igjen, hybrid så den luftkjøles også).

Så lenge du har plass å gjøre av radiatorene ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det.

Lenke til kommentar

Takker for flott svar!

Har flere muligheter til å plassere radiatorene, so det er ikke noe problem.

Orginal kjølerene mine kjøler godt, men hørest ut som et jetfly, so der er ene og alene på grunn av lyd jeg skal prøve dette, om jeg slepper sydenvarmen som jeg har ved stasjoneren er dette bare et godt +.

Da kjører jeg på med 2 stykker å ser hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...