Gå til innhold

Kjønnsdiskriminering i grunnlovsforslag

Anbefalte innlegg

(...)

Det er med andre ord ikke vanskelig å finne områder og statistiske indikatorer hvor menn trekker det korteste strået. Det er forsåvidt heller ikke vanskelig å finne det motsatte.

(...)

Kan du komme med noen eksempler og kilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksempler på områder hvor kvinner kommer dårligst ut? Lønn - i henhold til SSB tjener kvinner 86.5 % av det menn tjener (selv om jeg er fullstendig klar over at mye av forskjellen forsvinner når en kontrollerer for arbeidstid/mengde, ansiennitet, sektor m.m.). Kvinner lider dessuten oftere av dårlig kroppsbilde enn menn (Vedvik 2012) og rammes visstnok oftere av depresjon enn menn (Ung i Oslo 2012).

Slik jeg ser det har vi et system av roller og forventninger knyttet opp mot kjønn som er skadelig både for kvinner og menn. Likevel rettes nærmest alt fokus mot kvinner, all støtte, medfølelse og sympati vies kvinner. Noen er tydeligvis likere enn andre.

Kildene til det jeg listet opp i forrige post er forøvrig SSB, World Happiness Report 2013 og OECDs How's Life?- rapport fra 2013.

Lenke til kommentar

For meg handler rasisme om teorien at mennesker er delt inn i ulike raser, der en rase er mer dominerende en andre. Feminister er da ingen egen rase. Ellers enig at kvinnelige feminister kan oppfattes som hatefulle til oss menn. Men rasister, det ser jeg ikke på dem som.

Er rasisme en handling som diskriminerer basert på genetisk forskjell?

Er feminisme en handling som diskriminerer basert på kjønn (ie genetisk forskjell)?

Begge må besvares med ja. Spørsmålet da blir hvordan feminister skal forsvare seg siden de bruker eksakt samme rasjonale som rasister. Jeg tar bare bort vissvasset, og kaller det de nettopp er; hatere av genetiske forskjeller. Altså rasister.

Lenke til kommentar

Sånn for the record: Dette forslaget ble forkastet. § 98 lyder nå:

Alle er like for loven....

... men loven er ikke lik for alle! ;)

Intet menneske må utsettes for usaklig eller uforholdsmessig forskjellsbehandling.

(Bokmålsversjonen)
Saklig og forholdsmessig forskjellsbehandling er altså greit?

Forskjellen mellom u-saklig og saklig vil formodentlig avhenge av hva staten finner "hensiktsmessig"?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

For meg handler rasisme om teorien at mennesker er delt inn i ulike raser, der en rase er mer dominerende en andre. Feminister er da ingen egen rase. Ellers enig at kvinnelige feminister kan oppfattes som hatefulle til oss menn. Men rasister, det ser jeg ikke på dem som.

Er rasisme en handling som diskriminerer basert på genetisk forskjell?

Er feminisme en handling som diskriminerer basert på kjønn (ie genetisk forskjell)?

Begge må besvares med ja. Spørsmålet da blir hvordan feminister skal forsvare seg siden de bruker eksakt samme rasjonale som rasister. Jeg tar bare bort vissvasset, og kaller det de nettopp er; hatere av genetiske forskjeller. Altså rasister.

Jeg forstår hva du mener og du har et godt poeng.

Jeg ser ikke mennesker som ulike raser, uansett hvit eller svart. Det handler om naturlig seleksjon. Mann og kvinne er av samme rase. Jeg vil heller kalle det diskriminering av menn det feminister hyler om, ikke rasisme.

Lenke til kommentar

hyler

Du hadde vært betraktelig enklere å ta alvorlig dersom du ikke beskrev alle dine meningsmotstandere på denne måten.

He, he. Men det er jo hva disse feminister gjør. Hyler. Men forstår deg. Jeg mener selvsagt ikke at alle hyler av politiske motstandere. Men mange ganger sitter jeg med et inntrykk av at det er mye hyling. Jeg foretrekker heller en rolig debatt der man er uenig, uten å ta av.

Lenke til kommentar

Dette har jeg tatt opp før, og jeg må si jeg er enig med deg TS.

I praksis er kjønnene veldig likestilte her i Norge, men dessverre ikke helt likestilte enda.

Verneplikten er viktig å få likestilt, samtidig er det viktig å stoppe kvotering. Er sikkert mange flere saker man burde se på.

Kvotering er rein diskriminering av kvinner. Sosialistene ser på kvinner som annenrangsborgere som må spesial tiltak for og nå frem. Litt som funksjonshemmede.

Nei nå må du faen meg gi deg ass.

Denne desperate offerfremmstillingen av kvinner i enhver sammenheng er rett og slett patetisk.

Kvotering er diskrimminering av MENN punktum.

Du og dine pussybeagers kommer hele tiden drassendes med slik bullshit!

• Kvinner er de primære offer i krig, de blir igjenn for å ta seg av barne etter at mennene har dødd.
  • Kvinner er offerene for falske voldtektsannklager for de er det vanskligere for ekte offere å trus.
  • Kvinner er offerene for kvotering for de som virkelig kan blir offerfremmstillt.
  • Kvinner som er i fengsel har det så fælt for de er jo ofte mødre.
  • Kvinner er offerene når så mange menn tar selvmord for det er mødre og kjærester som sitter igjen med sorgen.
  • osv.

BULLSHIT!. Stopp med denne latterlige patetiske krypingen for kvinner!

MENN er offerene når menn er offerene enkelt og greit. Ta deg et lite kurs i rasjonell tenking, for den evnen mister du tydeligvis totalt når det er snakk om kvinner.

Lenke til kommentar

Jeg hører mye om denne undertrykkingen av menn, men har det egentlig fått noen reelle konsekvenser så langt? Hva er det dere, eller folk dere kjenner, har blitt påtvunget eller fratatt som direkte følge av disse hylende sosialistrasistene dere snakker så varmt om?

Jeg har f.eks mistet en laptop, en rekke bedpresser i studietiden, omvisninger på universiteter, 2 studiepoeng, gratis taxi hjem fra byen, har blitt tvunget til å være slave i et år, osv. som følge av det.

For å ikke snakke om at jeg gjennom hele oppveksten er blitt fortalt at jeg er ondskapsfull, voldelig dum, og ikke duger til noe av media fordi jeg er et hankjønn.

Årlig dør over 400 gutter og menn av selvmord i dette landet. Det blir ikke nevnt i media, for voldtekt av en ung jente som var på grisefylla og ikke husket å hatt sex når hun våkner opp naken i senga med en fyr er visst det som er verdt å skrive om og det folk og politikere er opptatt av.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Kan det være at du ikke følger med så godt, eller ikke vil se? Ta en liten titt på kvotering og de konsekvenser, så kan vi snakkes.

Ærlig talt, mann. Jeg etterlyser konkrete tilfeller som styrker din sak, og responsen din er "finn det ut sjøl"? Hvis problemet er så stort som man får inntrykk av i denne og andre tråder, burde det da være en smal sak å vise til eksempler.

Da har jeg en utfordring til deg. Hvis jeg finner frem 4 saker hvor offentlige lover og regler i Norge diskriminerer menn kan du da komme med 4 tilsvarende for kvinner?

Tar du utfordringen?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Dette har jeg tatt opp før, og jeg må si jeg er enig med deg TS.

I praksis er kjønnene veldig likestilte her i Norge, men dessverre ikke helt likestilte enda.

Verneplikten er viktig å få likestilt, samtidig er det viktig å stoppe kvotering. Er sikkert mange flere saker man burde se på.

Kvotering er rein diskriminering av kvinner. Sosialistene ser på kvinner som annenrangsborgere som må spesial tiltak for og nå frem. Litt som funksjonshemmede.

Nei nå må du faen meg gi deg ass.

Denne desperate offerfremmstillingen av kvinner i enhver sammenheng er rett og slett patetisk.

Kvotering er diskrimminering av MENN punktum.

Selvsagt er det diskriminering av menn også. Kvotering er en styggedom mot begge kjønn. Men i debatten mot kvotering er det et dårlig sjakktrekk og trekke frem mannen. Fordi det er lettere og få kvinner enig at kvotering er kvinne diskriminerende. De fleste kvinner jeg prater med om dette ser og forstår poenget, selv om de kommer med de samme utgåtte argumenter som, gutteklubben og viktigheten og ha begge kjønn representert osv. Alle vet at det viktigste er å ha rett person til rett jobb eller oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...