cfcar Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei! Jeg har en Intel Core i5.2320 Cpu 3.00GHz inne i dataen min og jeg har en AMD FX 4100 3.6 GHz liggene, og jeg vurderer og bytte intel å sette inn amd istedenfor. Er det noe galt som kan skje viss jeg setter da inn amd prosessoren? Jeg skal fortsatt bruke viften som kjøler ned i5 min nå viss det ikke blir noe problem å. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) I5-en din er sokkel 1155, mens AMD-prosessoren er sokkel AM3+. Det vil si at AMD-prosessoren ikke passer i prosessorplassen i hovedkortet ditt, og dersom du skal bytte må du også bytte hovedkort. Dessuten er i5-en bedre på alle måter, og dersom du bytter er det nedgradering, ihvertfall hva ytelse angår EDIT: sammenlikning av de to prosessorene Endret 9. mai 2014 av Audun0505 Lenke til kommentar
cfcar Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 En kompis fra meg har da amf fx 4100 3.6 Ghz og den dataen er mye kjappere enn min så jeg vet ikke helt jeg.... Lenke til kommentar
Zatsyre Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Det kommer helt ann på hvilke andre hardware man har, om det er mye dritt inne på HD din, kanskje en formatering hjelper? Evt, skal du ha en mye kjappere maskin hjelper det mye å sette in en ssd som du har OS på. Lenke til kommentar
cfcar Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Har netopp formatert den Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 En kompis fra meg har da amf fx 4100 3.6 Ghz og den dataen er mye kjappere enn min så jeg vet ikke helt jeg.... Kan det da hende at han har en SSD mens du har en harddisk? Eller muligens han har et kraftigere skjermkort enn deg? Hva er det egentlig du mener med kjappere? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Kjøp en samsung 840 og legg OS på den. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Det kan vel også tenkes at AMD prosessoren til kompisen er overklokket? FX-4100 er vel unlocked .. Men om det blir bedre enn en i5 2320 selv ved OC vet jeg ikke. Som allerede nevnt her man man ikke sammenligne disse to prosessorene hvor øvrig maskinvare ikke er lik. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 En 2320 er da helt fin den, og bør være mer enn god nok til at de meste går rimelig greit og raskt for seg. Så om du oppdager en del treghet så er nok SSD det åpenbare valget. Kanskje også minnet, om du ikke har nok der. Lenke til kommentar
cfcar Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 En kompis fra meg har da amf fx 4100 3.6 Ghz og den dataen er mye kjappere enn min så jeg vet ikke helt jeg.... Kan det da hende at han har en SSD mens du har en harddisk? Eller muligens han har et kraftigere skjermkort enn deg? Hva er det egentlig du mener med kjappere? bootup'en er sjappere feks. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 (endret) bootup'en er sjappere feks.SSD er årsaken til det, prosessoren har minimalt å si under oppstart Endret 18. mai 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
cfcar Skrevet 18. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2014 bootup'en er sjappere feks.SSD er årsaken til det, prosessoren har minimalt å si under oppstart Han har ikke SSD Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 bootup'en er sjappere feks.SSD er årsaken til det, prosessoren har minimalt å si under oppstart Han har ikke SSD Da har han enten raskere HDD enn deg eller mindre kluss i windows-installasjonen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå