Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøp av "rørlegger" rør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Alle slike rør er vel i plastikk idag? I Norge iallefall.

 

neida.. det er de ikke.

Jeg var hos Brødrene Dahl og fant ikke slike rør i mental, skal ikke de liksom ha alt av rørleggerstuff?

spør etter steam eller damprør. Eller en skraphandler kan ha kapp. Det blir billigere. Hos B.D. må du kjøpe ei lengde. Du kan og stikke innom et verft eller en annen mekanisk bedrift som bruker slikt. En industrirørlegger fex.
Lenke til kommentar

Kul idé. Og med litt planlegging kan man legge kabling til skjermene inni rørene, som gir et veldig clean utseende. Gi beskjed hvordan det går med prosjektet ditt, det kan være interessant for meg å plukke opp noe tilsvarende om noen år :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Alle slike rør er vel i plastikk idag? I Norge iallefall.

neida.. det er de ikke.

Jeg var hos Brødrene Dahl og fant ikke slike rør i mental, skal ikke de liksom ha alt av rørleggerstuff?

spør etter steam eller damprør. Eller en skraphandler kan ha kapp. Det blir billigere. Hos B.D. må du kjøpe ei lengde. Du kan og stikke innom et verft eller en annen mekanisk bedrift som bruker slikt. En industrirørlegger fex.

 

 

 

Skal kjøpe rør og slikt sånn at jeg kan bygge meg en slik

 

mount12.jpg

 

 

Hvorfor gjøre det så tungvindt, masse kapp og gjenging? Lettere med ett byggesett som unistrut eller lignende vell?

 

Hvor kan jeg kjøpe slikt?

Å får man kjøpt hengsler til dem som er litt stramme?

Å hva skal jeg kjøpe for å få slikt til å passe med det som skal holde skjermene oppe?

Å kan man også kjøpe en dings for å kunne tilte skjermen 90 grader sidelengs for å få portrett modus?

Lenke til kommentar

vi har slike rør på lager hos oss (rørleggerfirma), men jeg husker ikke helt hva de heter i farta, bare at vi referer til de som "svart" deler. det er et produkt som blir veldig lite brukt nå om dagen. de finnes også i galvanisert versjon, da er de blanke/lys sølv farga. du ser tre slike på det bildet, det ene bendet og de to kryssa bak den mitderste skjermen.

 

hvor bor du? kanskje du er i nærheten av oss?

Lenke til kommentar

vi har slike rør på lager hos oss (rørleggerfirma), men jeg husker ikke helt hva de heter i farta, bare at vi referer til de som "svart" deler. det er et produkt som blir veldig lite brukt nå om dagen. de finnes også i galvanisert versjon, da er de blanke/lys sølv farga. du ser tre slike på det bildet, det ene bendet og de to kryssa bak den mitderste skjermen.

 

hvor bor du? kanskje du er i nærheten av oss?

Er det noe slikt firma i grenland området?

Lenke til kommentar

? Trodde de solgte kobberrør over alt jeg. Eller er det en spesiell type legering som er ønskelig? (ja, kobber er jo ganske hardt og stivt, men kanskje ikke nok?)

 

Stakk innom Badebutikken i sentrum (trondheim), hvor de hadde et stort laget av forskjellige typer kobberrør i alle fall. 3/4" var jeg dog ikke ute etter, så usikker på om de hadde noe slikt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

? Trodde de solgte kobberrør over alt jeg. Eller er det en spesiell type legering som er ønskelig? (ja, kobber er jo ganske hardt og stivt, men kanskje ikke nok?)

 

Stakk innom Badebutikken i sentrum (trondheim), hvor de hadde et stort laget av forskjellige typer kobberrør i alle fall. 3/4" var jeg dog ikke ute etter, så usikker på om de hadde noe slikt.

kobberrør blir kanskje litt for myk. Ialllefall glødde rør. Men kan gå med tykkgodset kobberrør. Få tak i messingdeler og poler både rør og deler så blir det tøft.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...