Melina Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Jeg kuttet meg i fingeren på jobb, så var jeg og fikk strippet det hos legen, kan jeg kreve at arbeidsplassen betaler regningen(jeg jobber på Cubus) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Regningen, dvs egenandel, fordi DU presterte å kutte deg i fingeren med en saks? 2 Lenke til kommentar
Melina Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Regningen, dvs egenandel, fordi DU presterte å kutte deg i fingeren med en saks? Når jeg gikk på vgs brakk jeg armen fordi jeg falt av sykkelen på vei hjem fra skolen, og da betalte skolen regningen, fordi de hadde ansvar for min sikkerhet, det var fortsatt JEG som presterte å falle av sykkelen Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Høres helt utrolig ut at du fikk noe sånt dekket. Uansett , tror de må melde det inn , deretter må du søke NAV om penger tilbake. Er vel snakk om hundrelapper, så pass bedre på neste gang du er rundt skarpe objekter Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Det er noe som heter at man bør velge sine kamper. 1 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Da jeg klarte å skade meg på jobb, så fikk jeg beskjed av legevakten at regningen ble sendt til firmaet. Ga du beskjed om at det var skade som skjedde på jobb? 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Ville begynt med å skrive avviksrapport som du gir til verneombudet ditt. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville saksøkt for et milionbeløp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg kuttet meg i fingeren på jobb, så var jeg og fikk strippet det hos legen, kan jeg kreve at arbeidsplassen betaler regningen(jeg jobber på Cubus) Du bor ikke i USA. I Norge ville slike bagateller bare blitt latterliggjort, med god grunn. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Ulykker og skader på arbeidsplassen skal meldes til Arbeidstilsynet. Kanskje også arbeidsgiver blir anmeldt for dårlig opplæring i bruk av farlige maskiner og manglende bruk av verneutstyr... Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Nav skal betale, når du var hos legen skal det føres på skjema at det var en yrkesskade. Deretter skal du få et nyttskjema som fylles ut slik at NAV kan utbetale utgiftene. Jeg kuttet meg i fingeren på jobb, så var jeg og fikk strippet det hos legen, kan jeg kreve at arbeidsplassen betaler regningen(jeg jobber på Cubus) Du bor ikke i USA. I Norge ville slike bagateller bare blitt latterliggjort, med god grunn. Nei, I Norge er det stor fokus på HMS, så slike skader blir tatt alvorlig av de store bedriftene hvertfall. I Firmaet jeg jobber i (400+ ansatte) er det forbud å bruke kniv, skal man bruke det må man få en arbeidstillatelse for å bruke kniv. Høres sikkert ekstremt ut, men sånn er det nå engang i mange bedrifter. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Det går nok helt fint å be bedriften om å betale, så lenge dere fyller ut skademeldingsskjema og det sendes inn til NAV får de dekket det uansett. Er ikke snakk om mange hundrelappene akkurat. Det kan regnes som en yrkesskade enda så "teit" det virker. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hun jobber i en klesbutikk og skadet seg selv med en saks, hvis det er et verktøy man ikke kan bruke uten tredsgera kurs og som eventuelt krever full ulykkesgranskning så håper jeg Norge blir truffet av en meteoritt snarest og alt liv her blir utslettet 1 Lenke til kommentar
Melina Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Hun jobber i en klesbutikk og skadet seg selv med en saks, hvis det er et verktøy man ikke kan bruke uten tredsgera kurs og som eventuelt krever full ulykkesgranskning så håper jeg Norge blir truffet av en meteoritt snarest og alt liv her blir utslettet Vet ikke hvorfor du påstår at det var en saks? Det var en tapetkniv jeg brukte for å åpne en pappeske med varer, som er en del av arbeidsoppgavene mine Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Spiller ingen trille , er ikke akkurat et verktøy man sperrer av store området for bruk av og man må ha ATSJA for bruke Lenke til kommentar
Melina Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Fant uansett ut av det idag, jeg får det dekket, så lenge jeg fyller ut en skademelding, så jeg håper inderlig på at denne meteoritten ikke utsletter alt liv på kloden! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Blir man skadet som del av arbeidsoppgavene, er det helt riktig å fylle ut skademeldingsskjema og få det dekket av jobben. Man slenger ikke bare ut hundrelapper uten videre heller. At stedet der Allfather jobber har en machokultur der man ikke "skal si ifra" får være hans greie. Endret 10. mai 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Spiller ingen trille , er ikke akkurat et verktøy man sperrer av store området for bruk av og man må ha ATSJA for bruke Tja, såpass farlig at forrige arbeidsplassen min kuttet ut tapetkniver pga skader, når mange bruker kniver vil noen skade seg. Byttet de ut med tapetkniver hvor bladet går automatisk tilbake og med blad som ser ut som en krok. Ingen som kuttet seg etterpå, jobben blir gjort og det koster svært lite. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Blad som ser ut som en krok? Finnes det noe link til bilde eller produkt? Bruker tapetkniv eller lignende hver dag på jobb. Om det hjelper på HMS så er jeg interessert. Er Verneombud på min arbeidsplass. Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Selve bladet kan minne litt om denne. Bladet var fjærbelastet, så det gikk inn igjen med engang man slapp knappen på kniven. Mulig proffpartner, Coward, Wurth eller noe lignende selger slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå