Delvis Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei Fikk beskjed om at mitt abo hos Telenor var forandret til et annet nå fra May. Nå er det et til 99 pr mnd fast, og jeg får over dobbel regning enn før. (Ser ut som andre actører har gjort det samme, eller har samme minstepris).Så det jeg tenkte gjøre er å gå tilbake til kontantkort, blir mye billigere for meg(bruker mobil minimalt og nesten bare vanlig ringing). Ser ikke ut som man kan bytte tilbake, men opprette nytt med samme nr(?)Så har jeg en annen tlf som ligger i bilen med kontantkort med saldo på kr 800. Bruker lite nesten aldri, men greit ha en i nøden tenker jeg.Hvis jeg får kontankort igjen på den ene, er det da mulig å overføre noe av saldoen fra den andre dit? Mulig jeg vurderer kutte ut den ene, er ikke sikker.Vil helst ikke ringe telenor, siden det koster vel flesk og treffer kanskje teite kundekons. Håper noen her vet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Ring Telenor, det er de som vet dette. Ellers vet du vel at kontantkort ikke kan brukes lenger enn 15 måneder etter siste innbetaling, uansett om det er penger igjen på kortet: http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/kontantkort/kontantkortvilkaar.jsp Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Ellers vet du vel at kontantkort ikke kan brukes lenger enn 15 måneder etter siste innbetaling, uansett om det er penger igjen på kortet Ja. Har brukt mye kontantkort jeg. Før var det vel 12 mndr? Men det er jo ikke noe problem, bare å lade opp litt en gang i året det. På nettet kan du jo lade opp for ganske lite om gangen tror jeg. Og forresten: Lade en gang i året er mye mindre stress enn å betale en faktura annen hver måned i nettbank. Fordelen med nett kontant, er jo at du ikke betaler noen fast månedsavgift. Endret 9. mai 2014 av Delvis Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Kontakt kundeservice på nummer 09000 for utbetaling av resterende saldo, senest 5 måneder etter oppsigelse. Beløp som står igjen på kontantkortet ved oppsigelse utbetales etter følgende regler: Utbetalingen går til eiers bankkonto Beløp under 20,- utbetales ikke Beløp over 10 000,- utbetales ikke Bonus i forbindelse med spesialtilbud utbetales ikke Faste fakturabeløp som er innbetalt i bindingstiden utbetales ikke (SuperKontroll) Ved utbetaling av restsaldo er det behandlingsgebyr på 50,-. Gebyret trekkes fra den gjenstående saldoen Endrer du fra kontantkort til et abonnement, vil saldoen automatisk overføres til abonnementet. Det vil vises som et fratrekk på fakturaen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Koster vel like mye å ringe 9000 som hele beløpet. Ser for meg en halv time i kø + , videresending til rette avd/ny kø, en konsulent som skal spørre deg om ørten ting før du kommer til saken, misforstår det du sier hundre ganger før det går opp for han, må vente til han "får sjekket" - "brudd på linja" ved et uhell, ny runde fra begynnelsen av.. blir gjort feil så jeg må ringe på nytt en gang til .. Worst case kanskje, men omtrent sånn er opplevelsen ofte når jeg ringer noe sånt.Nei, som sagt ringer ikke uten jeg er pukka nødt. Tar heller å ringer opp det jeg kan med den andre telefonen heller da, så får resten være. Endrer du fra kontantkort til et abonnement, vil saldoen automatisk overføres til abonnementet. Det vil vises som et fratrekk på fakturaen. Det er motsatt vei det er tale om her da vet du, altså fra abo til kontantkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 09000 tilbyr deg å ringe tilbake, et par tre minutter ute i samtalem. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 09000 tilbyr deg å ringe tilbake, et par tre minutter ute i samtalem. Takk. Da kan jeg vurdere det. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 09000 tilbyr deg å ringe tilbake, et par tre minutter ute i samtalem.Tilbakering blir også belastet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 09000 tilbyr deg å ringe tilbake, et par tre minutter ute i samtalem.Tilbakering blir også belastet...Det går faen ikke an! Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Prøv å ring til Telenor på følgende nummer: 22305000 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 09000 tilbyr deg å ringe tilbake, et par tre minutter ute i samtalem.Tilbakering blir også belastet...Det går faen ikke an!Å joda, spurte om det var gratis å bli oppringt, men det var det dessverre ikke fikk jeg til svar.Burde vært forbudt med disse femsifrede "service"numrene, sender som regel e-post til forsikring og div. Nekter å betale vanvittige 5 kr. pr minutt for å få "hjelp" i et kundeforhold. Og jeg gir hver gang utrykk for hva jeg mener om denne "kundeservicen". Det verste er at det virker som om mange ikke er klar over at det koster så mye å ringe til dem. Men "Det er jo så praktisk med et nummer som er lett å huske"... 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Kan sende epost, men 99 % av svarene er goddagmannøkseskaft. Best å finne ut av det selv hvis man kan. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 Jaja. Bet i det sure eplet og ringte ved åpning kl 8 i dag. Da var det heldigvis ingen kø, og jeg traff på en godt voksen fornuftig konsulent som hadde greie på ting, så det gikk veldig fint. Puhh.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå