Gå til innhold

Trenger hjelp til Baceloroppgave


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I forbindelse med vår bacheloroppgave i markedskommunikasjon ved BI, trenger vi svar på vår spørreundersøkelse.

 

Dette er en undersøkelse om luksusprodukter innen reise, mote, biler og smykker. Håper noen kan hjelpe oss rolleyes.gif Du kommer til undersøkelsen ved å trykke på linken under, det tar ca. 3-5 min. På forhånd, tusen takk!

 

https://bino.qualtrics.com/SE/?SID=SV_1SrAa4A3C8WaOJT

Endret av thea1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg kanskje sløv, eller så er det kanskje hva dere vil vite, men når dere spør om jeg er enig eller uenig, og alternativene er i hvor stor grad, vet dere jo ikke hvorvidt jeg er veldig uenig, eller enig.

 

Eksempel:

 

I hvilken grad er du enig eller uenig i følgende påstander:

Jeg kjøper luksusprodukter...
Så svarer jeg da "I svært liten grad".
Jeg svarer altså at jeg er enten uenig eller enig, men i svært liten grad. Hva hjelper det egentlig? Bør dere ikke vite om jeg er enig, i svært liten grad, eller uenig i svært liten grad?
EDIT: Dere definerer heller ikke luksus, og mange av spørsmålene er i alle fall for meg, avhengig av hvilket luksusprodukt dere snakker om.
Jeg kjøper gjerne en genser sydd på gamlemåten, med tradisjon og klassisk snitt, som de fra Smedley. Jeg ville ikke kjøpt en gammel sportsbil, om det betegnes som luksusprodukt.
Endret av OJ Doe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er jeg kanskje sløv, eller så er det kanskje hva dere vil vite, men når dere spør om jeg er enig eller uenig, og alternativene er i hvor stor grad, vet dere jo ikke hvorvidt jeg er veldig uenig, eller enig.

 

Eksempel:

 

I hvilken grad er du enig eller uenig i følgende påstander:

Jeg kjøper luksusprodukter...
Så svarer jeg da "I svært liten grad".
Jeg svarer altså at jeg er enten uenig eller enig, men i svært liten grad. Hva hjelper det egentlig? Bør dere ikke vite om jeg er enig, i svært liten grad, eller uenig i svært liten grad?
EDIT: Dere definerer heller ikke luksus, og mange av spørsmålene er i alle fall for meg, avhengig av hvilket luksusprodukt dere snakker om.
Jeg kjøper gjerne en genser sydd på gamlemåten, med tradisjon og klassisk snitt, som de fra Smedley. Jeg ville ikke kjøpt en gammel sportsbil, om det betegnes som luksusprodukt.

 

Ser at dette var litt uklart ja!

Vi har valgt å ikke definere luksus da det i utganspunktet er den subjektive opfatningen som er relevant for vår oppgave :)

 

Takk for tilbakemelding! :)

 

Lenke til kommentar

Enig i at undersøkelsen er formulert veldig merkelig. Eksempel:

 

Påstand: Luksusprodukter identifiserer hvem jeg er

 

Dette er jeg veldig uenig i. Ergo:

 

Svar: I svært stor grad.

 

Jeg svarer dermed 'Jeg er i uenig i svært stor grad'. Hvordan kan TS skille mellom at jeg er svært uenig eller svært enig? Hvilken verdi har denne delen av undersøkelsen? Føler at det er noe som skurrer, også på grunn av formuleringen i eksempelet. Mindre det er snakk om telefoner med ansiktsgjennkjenning føler jeg at påstanden burde vært forumlert bedre.

 

Resten av undersøkelsen var grei nok. Savnet som noen andre har nevnt mat og drikke, som også for meg er avgjørende faktor i ferier/reiser og området hvor jeg unner meg mest luksus, også i hverdagen.

Lenke til kommentar

Problemet er at det spørres om vi er enige eller uenige i svært liten grad eller i svært stor grad, det er et dessverre dårlig formulerte spørsmål. Jeg er for eksempel i svært liten grad uenig i at jeg kjøpre luksusprodukter på grunn av kvalitet; jeg er altså i svært stor grad enig i at jeg kjøpre luksusprodukter på grunn av kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...