AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei. Min bestemor har hatt vondt i lilletåa et par måneder nå. Den har vært helt rød/blå siden da og hun aner ikke hva det kan være. Den siste måneden har det blitt en slags infeksjon i den slik at hun har problemer med å gå. Legene sier de heller ikke vet hva det er men at det helt sikkert går over av seg selv etterhvert.... Det er et svar jeg ikke er særlig fornøyd med. Den ser virkelig ille ut nå, og det har bare blitt verre hele tiden, ingen tegn på bedring. Hun bruker en slags salve med antibiotika som hun fikk på resept. Advarer mot sterke bilder: http://imgur.com/TamEOvX http://imgur.com/1eQpfpK Er det noen som vet hva dette kan være? Et insektbitt? Urinsyreinfeksjon? Kan det tenkes at pyrisept kan ha positiv effekt ved å drive ut verk og rense såret? Jeg begynner å bli veldig bekymret for henne. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Bump. Er det ingen som vet hva det kan være? Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 ser bare ut som en stor verk/betennelse. stikk en nål i og se hva som kommer ut.. Kjøl ned tåen før det gjøres Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Sannsynligvis har du hatt en ilke eller fortykkelse av huden der, og så har det blitt en liten infeksjon under. Du kan prøve å sitte med foten i grønnsåpebad 10-15 minutter hver kveld. Dekk så til med plaster. Du kan eventuelt prøve å stikke hull på blemmene med en nål som du "desinfiserer" ved å brenne den over en fyrstikk. Dersom det blir betydelig hevelse/smerter, eller du får feber bør du kontakte lege. Kilde: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/154978-betent-lillet%C3%A5/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Takk for svar, men det å stikke hull på blemmer er ikke særlig lurt. Dessuten har legen ingen svar på hva det kan være. Bestemoren min sier det er VONDT, og hun har aldri klaget før, på 76 år. Å si at det går over etterhvert er ikke et godt nok svar. Vi trenger hjelp NÅ! Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Med all forståelse for at dette er en kjip situasjon, men... Et viktig poeng: Legene har mulighet, og har sansynligvis også gjort det, til å ta ulike prøver for å prøve å finne ut av hva dette kan være, uten å lykkes. Det er svært lite trolig at du vil kunne få et bedre svar fra noen her på forumet. Om det så sitter en spesialist på området blant oss, vil han/hun likevel ikke ha mulighet til å vite årsaken til hva dette kommer av uten å være tilstede, se prøver, og studere betennelsen på nært hold og snakke direkte med bestemor. Jeg vil fraråde deg på det sterkeste å benytte deg av råd fra forumet i slike situasjoner fremfor leger som er inneforstått med situasjonen. Samtidig vil jeg fraråde øvrige brukere fra å finne kilder til det de mener kan likne på tilsvarende. Endret 9. mai 2014 av r2d290 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Med all forståelse for at dette er en kjip situasjon, men... Et viktig poeng: Legene har mulighet, og har sansynligvis også gjort det, til å ta ulike prøver for å prøve å finne ut av hva dette kan være, uten å lykkes. Det er svært lite trolig at du vil kunne få et bedre svar fra noen her på forumet. Om det så sitter en spesialist på området blant oss, vil han/hun likevel ikke ha mulighet til å vite årsaken til hva dette kommer av uten å være tilstede, se prøver, og studere betennelsen på nært hold og snakke direkte med bestemor. Jeg vil fraråde deg på det sterkeste å benytte deg av råd fra forumet i slike situasjoner fremfor leger som er inneforstått med situasjonen. Samtidig vil jeg fraråde øvrige brukere fra å finne kilder til det de mener kan likne på tilsvarende. Jeg håper du tuller? Det er ikke en "vanlig" infeksjon da det blir verre og verre for hver dag som går. Det er et åpent sår, og jeg lurer på om noen har hatt noe lignende, siden legene ikke kan hjelpe oss. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Vi har hatt kontakt med lege, hjemmetjeneste, frivillige you name it. Men ingen vet hva det kan være. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Legene sier de heller ikke vet hva det er men at det helt sikkert går over av seg selv etterhvert.... Det er et svar jeg ikke er særlig fornøyd med. Det har du all grunn til å være. Hvis hun er gammel bør det følges opp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Legene sier de heller ikke vet hva det er men at det helt sikkert går over av seg selv etterhvert.... Det er et svar jeg ikke er særlig fornøyd med. Det har du all grunn til å være. Hvis hun er gammel bør det følges opp. Enig. Er helt på bar bakke her. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville nok foreslått amputasjon. Det sa legen også, dersom det ikke ble bedre.. Tips, ikke les videre dersom du har et "varmt hjerte". Vi ER i år 2014, hva i HELVETE er det vi ikke kan fikse. Vi kloner, lager roboter med intelligens, MEN vi kan ikke fikse en lilletå med infeksjon? Det er noe som skurrer her. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 er matte involvert når man lager roboter, det vet jeg siden jeg studerer det nå på universitetet. tær med infeksjon inneholder et slags puss som ikke er lett å vite hva skyldes. amputasjon er nok den eneste løsningen, kan til og med være kreft som sprer seg. Kreft fra lilletåen? Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hvordan finner man ut at det er kreft da? Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Grønnsåpebad og en tur til medi3. Ikke finn dere i å bli avspist med likegyldige svar fra legen. Og det på mandag. Ikke vent forlenge. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville nok foreslått amputasjon. Det sa legen også, dersom det ikke ble bedre.. Når folk blir gamle mister kroppen gjerne evnen til regenerering og infeksjonsforvaret går ned. Er det problemer med blodsirkulasjon er det vanskeligere å bekjempe en infeksjon. Det man kan gjøre er å hjelpe kroppen med desinfesering, pussfjerning, varme for sirkulasjon. Blodigler kunne kanskje være verdt et forsøk. Reduksjon av blodtrykksmedisin og kolesterolmedisin (i samråd med lege). Ginkgo Biloba og Omega-3 for bedre sirkulasjon. Proteinpulver og fordøyelsesenzymer/saltsyretabletter. Røykeslutt og sirkulasjonsmaskin fra Enklere liv (Denne funker). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville nok foreslått amputasjon. Det sa legen også, dersom det ikke ble bedre.. Når folk blir gamle mister kroppen gjerne evnen til regenerering og infeksjonsforvaret går ned. Er det problemer med blodsirkulasjon er det vanskeligere å bekjempe en infeksjon. Det man kan gjøre er å hjelpe kroppen med desinfesering, pussfjerning, varme for sirkulasjon. Blodigler kunne kanskje være verdt et forsøk. Reduksjon av blodtrykksmedisin og kolesterolmedisin (i samråd med lege). Ginkgo Biloba og Omega-3 for bedre sirkulasjon. Proteinpulver og fordøyelsesenzymer/saltsyretabletter. Røykeslutt og sirkulasjonsmaskin fra Enklere liv (Denne funker). Hei, hun røyker ikke og har aldri gjort det. Blodprøvene og blodtrykket ser helt fint ut ifølge legen. Skal jeg gå så langt som å kalle det kreft til min bestemor uten at legene har sagt noe om det? Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hei, hun røyker ikke og har aldri gjort det. Blodprøvene og blodtrykket ser helt fint ut ifølge legen. Skal jeg gå så langt som å kalle det kreft til min bestemor uten at legene har sagt noe om det? Det er jo bra. Synes ikke man skal gi ut kreftdiagnoser uten at det foreligger evidens. En annen ting er vel at det er en kontrollert kreftutvikling i mange eldre, men det er fremdeles ikke dødsårsaken. Ville nok ha satt fokus på å behandle infeksjonen. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville nok foreslått amputasjon. Det sa legen også, dersom det ikke ble bedre.. Når folk blir gamle mister kroppen gjerne evnen til regenerering og infeksjonsforvaret går ned. Er det problemer med blodsirkulasjon er det vanskeligere å bekjempe en infeksjon. Det man kan gjøre er å hjelpe kroppen med desinfesering, pussfjerning, varme for sirkulasjon. Blodigler kunne kanskje være verdt et forsøk. Reduksjon av blodtrykksmedisin og kolesterolmedisin (i samråd med lege). Ginkgo Biloba og Omega-3 for bedre sirkulasjon. Proteinpulver og fordøyelsesenzymer/saltsyretabletter. Røykeslutt og sirkulasjonsmaskin fra Enklere liv (Denne funker). Hei, hun røyker ikke og har aldri gjort det. Blodprøvene og blodtrykket ser helt fint ut ifølge legen. Skal jeg gå så langt som å kalle det kreft til min bestemor uten at legene har sagt noe om det? Anonymous poster hash: 0f699...7ba nei, det må du ikke gjøre. Det er vel gale nok som det er. Grønnsåpebad (uten furunål) er bra for infeksjoner. Det trekker ut verk. Men få henne til en seriøs lege før det blir koldbrann og blodforgiftning. Ta ho med på Medi3. Eller be legen hennes henvise til sykehus og spesialist. De kan alt om litt, ikke slik som allmenleger. Dei kan litt om alt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg ville nok foreslått amputasjon. Det sa legen også, dersom det ikke ble bedre..Når folk blir gamle mister kroppen gjerne evnen til regenerering og infeksjonsforvaret går ned. Er det problemer med blodsirkulasjon er det vanskeligere å bekjempe en infeksjon. Det man kan gjøre er å hjelpe kroppen med desinfesering, pussfjerning, varme for sirkulasjon. Blodigler kunne kanskje være verdt et forsøk. Reduksjon av blodtrykksmedisin og kolesterolmedisin (i samråd med lege). Ginkgo Biloba og Omega-3 for bedre sirkulasjon. Proteinpulver og fordøyelsesenzymer/saltsyretabletter. Røykeslutt og sirkulasjonsmaskin fra Enklere liv (Denne funker). Hei, hun røyker ikke og har aldri gjort det. Blodprøvene og blodtrykket ser helt fint ut ifølge legen. Skal jeg gå så langt som å kalle det kreft til min bestemor uten at legene har sagt noe om det? Anonymous poster hash: 0f699...7ba nei, det må du ikke gjøre. Det er vel gale nok som det er. Grønnsåpebad (uten furunål) er bra for infeksjoner. Det trekker ut verk. Men få henne til en seriøs lege før det blir koldbrann og blodforgiftning. Ta ho med på Medi3. Eller be legen hennes henvise til sykehus og spesialist. De kan alt om litt, ikke slik som allmenleger. Dei kan litt om alt. Takk for nyttig svar. Jeg skal snakke med henne i morgen når hun våkner og ringe en skikkelig lege, dersom hun ikke gjør det selv. Hun er veldig sløv for tiden.. Jeg skal gjøre mitt beste. Anonymous poster hash: 0f699...7ba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå