Gå til innhold

Kamptråd: Manchester City - West Ham

Anbefalte innlegg

5lt15v.pngVSznvltd.png

Premier League, runde 38

Etihad, Manchester

Søndag 11. mai, 16:00

Tv2 Sport Premium 1

Siste runde i Premier League har ofte knyttet mye spenning til seg, i topp og i bunn. Denne sesongen er det bare én ting som er spennende, og det er det viktigste av alt, hvem vinner Premier League? To lag har teoretiske muligheter til å ta gull; Manchester City og Liverpool.

Manchester City beseiret Aston Villa i midtuka, og Liverpool snublet mandag mot Crystal Palace. Det betyr at Manchester City kun trenger å ett poeng mot West Ham, med mindre Liverpool slår Newcastle med 13+ mål.

West Ham ligger på sikker plass og kan spille med lave skuldre. De har hatt en lang rekke med tap helt til de slo Tottenham hjemme forrige helg. City og West Ham har møttes tre ganger denne sesongen. I ligaen vant City 3-1 på Upton Park, mens de også møttes til to kamper i semifinalen i Ligacupen. Da vant City 6-0 på Etihad, og 3-0 på Upton Park og gikk konfortabelt til finalen, som de vant mot Sunderland.

Det knyttes seg mest spenning til om Sergio Agüero rekker kampen. Nastasic og Navas er også usikre, men det er vel lite trolig at noen av de vil bli å finne i startoppstillingen til hjemmelaget. West Ham kan stille med full stall, utenom Marco Boriello, som kun har to Premier League-kamper for klubben.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir enten-eller her. Kjipt om City må stå å stange i evigheter, uten å få uttelling også dukker West Ham opp på en eller annen dødball.

Er så vanskelig å spå West Ham. Deres rævva-fotball kan være fullstendig elendig, mens andre ganger spiller de med et trykk som er imponerende og vanskelig å stå imot. De imponerte meg mot Spurs sist.

Lenke til kommentar

Jeg håper West Ham kan gi oss skikkelig drama som QPR gjorde i 2012. At både City og Pool-kampen svinger med masse mål til alle fire lagene, og at City og Pool bytter på å være ligamester gjennom kampene. Hvem som ender opp som vinner driter jeg i, men håper som fotballsupporter på spenning til siste overtidsminutt :)

Lenke til kommentar

Taper vi med mange mål mot City igjen tror jeg Allardyce får fyken. Han er under et massivt press, og kan også redde jobben med seier idag.

Carroll, Downing og J.Cole er tidligere Liverpool, og Nolan var Liverpool fan som gutt. Dette har liten nytte dersom forsvaret ikke har dagen, men det kan gjøre en forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...