Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er denne fjernet helt, når jeg fjernet den med Malwarebytes? Kjører den av og til, ikke fordi jeg følte noe var galt på min PC, men for sikkerhets skyld. Den finner så å si alltid en ren PC, men i dag fant den faktisk 3 av disse "Potential Unwanted Program" (1 softonic A, og to Perion A) - kan disse ha gjort noe ugreie før jeg fikk fjernet de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge to er teknisk sett ikke virus, men mer "potentially unwanted program" (derfor PUP).

De kommer fra programvare du muligens har installert den siste tiden og du har HUKET AV for å installere tredjeparts-programvare i tillegg til det du ville ha.
Blir litt som å installere Java og du får spørsmålet å om installere Ask Toolbar og du trykker bare videre.

Lenke til kommentar

Jada, vet det der om "Potentially", og vet at mye man tar ned har noe haket av som man får på kjøpet, om man ikke tar bort avhakingen. Og det gjør jeg alltid. Så jeg vet ikke hvordan den har sneket seg inn. Nå har jeg restartet og kjørt Malwarebytes en gang til. Da ble ikke noe funnet. (Kjører også CCleaner på register jevnlig, Adaware også - så jeg har som sagt en "ren" PC vanligvis, derfor ble jeg litt irritert over at denne hadde sneket seg inn).

Her bilde av logg:

post-92574-0-84587400-1399642113_thumb.jpg

Ved nytt søk:

post-92574-0-98722100-1399642133_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Umulig å si. Hvis du legger ut loggen som MBAM lagde, og i tillegg kjører gjennom veiledningen i signaturen min, kan vi se om det er noe mer rusk som ligger igjen.

Fin link - sikkert mange som har bruk for den, skal huskes.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...