OJ Doe Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Jeg og min kjæreste er 23 og 24 år, og til tross for at vi hverken bor sammen, eller har planer om å få barn i løpet av neste uke, snakker vi om fremtiden. Vi hadde nok vært sammen 4-5 måneder før det ble aktuelle tema, og da var det litt spøkefullt nevnt. Nå er det litt mer seriøst. Vi har vel begge funnet ut at vi vil satse på dette forholdet, og vi vil da begge vite at vi ikke har noen store uenigheter. Hvor vi vil bo, om vi vil ha barn, og hvor mange er relevante tema. Det at vi snakker om det, betyr ikke at det er noe som kommer til å skje nå. Men vi har omtrent lik tidshorisont, og det er viktig. Det er ikke nødvendigvis sånn at fordi man snakker om noe, at det skal skje nå. Men jeg forstår godt at din kjæreste sier at hun vil ha barn "snart". Det betyr ikke sånn, "Å, vil du ikke ha barn nå? Vel, hva om seks uker?". Det betyr vel kanskje at hun ønsker å begynne å prøve om et år, og ikke tre. Det finnes alltid deal-breakers for alle. Finn ut hva som er hennes. Så får dere finne ut om dere kan leve med det. Som yvonne2 sier, er det en del av oss som rett og slett ikke gidder å bruke tid på forhold som ikke er på vei noen sted. At man først finner ut om man i det hele tatt passer sammen, er selvsagt greit, men det tar ikke allverdens tid. Etter det er det helt lov å stille spørsmål som er viktige for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå