Rubenevo Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei!Jeg skal i militæret om ca 1 år, og har tenkt å søke meg til MP, for så og ta MP befal. Men får man opplæring i utrykning osv? Da tenker jeg kurs i utrykning med øvelser og alt det der, for jeg trenger kompetansebevis for utrykning i det jeg har tenkt å gjøre etter militæret! takk på forhånd Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 http://forsvaret.no/verneplikt/muligheter/Sider/militarpoliti.aspx Her er det litt info om MP ihvertfall. Hjelper deg kanskje ikke så mye men... Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 9. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2014 Nei, har sett der men det står ikke noe om det. Hadde håpet noen her visste noe Lenke til kommentar
Nians Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) Hei! Jeg skal i militæret om ca 1 år, og har tenkt å søke meg til MP, for så og ta MP befal. Men får man opplæring i utrykning osv? Da tenker jeg kurs i utrykning med øvelser og alt det der, for jeg trenger kompetansebevis for utrykning i det jeg har tenkt å gjøre etter militæret! takk på forhånd Hei Førstegangstjeneste soldater får desverre ikke "blålappen". I spesielle tilfeller så kan sersjanten(lag leder på en MP stasjon) få støtte til å ta blålappen. MP'en bruker hovedsaklig blålys for å varsle og det bruker å være personell ved stasjonene som kan kjøre utrykning ved nød. Var i MP'en for 2 år siden. Endret 10. mai 2014 av Nians Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå