Gå til innhold

Hjelp meg å velge (rolle)Spill!


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

 

For å gjøre én ting klinkende klart; Dette har jeg absolutt ingen ting peil på! :woot: hehe..

 

Jeg har vurdert å prøve å spille et rollespill, i håp om at jeg kanskje finner det litt/veldig interessant, siden jeg hører så mange andre gjør det. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle utforske området litt.

 

Speielt mye har jeg hørt om f.eks Neverwinter Nights.

Så; hvorfor ikke bare prøve Neverwinter Nights?

 

To grunner, egentlig;

1 - Jeg har Ikke Neverwinter Nights, men

2 - Jeg har Baldurs Gate II - Shadow of Amn. Kanskje det hjelper?

 

Jeg er av den oppfatning at skal man like noe, bør man få et godt første inntrykk. Så siden jeg har aldri vært borti noen sånne spill før, lurte jeg på om dere hadde noen forslag til hva jeg kunne bryne meg på; et spill som ikke kaster en uerfaren fyr rett til løvene. Hvilken spill passer best en nybegynner som meg? Men, jeg vil allikevel ikke la vær å spille et *knall godt* spill fordi et annet er mer nybegynner vennlig; jeg vil som sagt ha et godt første inntrykk.

 

Så til dere; fortell, forklar og anbefal med hjertens lyst! :)

 

 

Tusen takk

 

 

Med vennlig hilsen

 

Bone :yes:

 

 

PS; Noen som kan forklare meg hva mmorpg og alle disse andre rare forkortelsene betyr!? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil på det sterkeste anbefalle deg FallOut 1 og 2.. Jeg like aldri noe særlig rollespill før jeg gikk løs på disse. Men etter det er jeg blitt håpløst hekta :roll: Og har gått igjennom begge 3-4 ggr.

er fortsatt de rollespillene jeg har spillt med størts muligheter for character-building. Og med masse rare små ting u kan bli. Feks: Gigolo, Expert Exterement Exterminator, boxing shamp, narkoman osv osv. De er gamle og grafikken er utdatert til de grader, men de er fortsatt fantastiske spill :yes:

 

Ellers Er nok NWN en grei start. Null frihet og stortsett kun riktig sted du kan gå til.. (Men opopfattning av spillet iallfall..)

Lenke til kommentar

mmorpg = Massive Multiplayer Online Role Playing Game - dvs ett onlinespill som regelrett er massivt, med tanke på game content og antall spillere som spiller på samme server (ofte 2000+).

 

Når det gjelder Neverwinter Nights..tja...det gjør seg best online ville jeg tro..interaksjon med andre spillere er vel det store "selling point" med det spillet...grunn story'en som kommer med spillet er ikke verdens beste...relativt lineær og ganske lite interaksjon (har kanskje noe med at jeg har en tendens til å måle alle CRPG (computer Role playing game) opp mot p&p rpg (pen & paper), og da blir egentlig CRPG kjedelige i forhold...det er sååå mange begrensnigner....

 

men på så måte, er NWN (NeverWinter Nights) meget bra, i det at man kan spille på servere der det er DM's (dungeon Masters) som underveis kan modifisere spillet, spawne monstre, hijacke NPC'er slik at de kan snakke gjennom dem, og slikt...dette gjør nwn meget fleksibilt når det gjelder story, hvis det gjøres korrekt...

 

en annen ting med nwn er Aurora editoren, som gjør det usannsynlig enkelt å lage egne moduler å spille (og dette er hovedgrunnen til at det er så mange moduler å laste ned fra nettet...).

 

en annen ting som gjør spillet meget attraktivt er det store communitiet rundt som lager custom content som tilesets, nye modeller, nye ditt og datt...klær og armor og slikt som har mye å si for RPG feelingen på sosiale servere f.eks...

 

fallout 1 & 2 er og blir revolusjonære i det at de gav spilleren meget stor frihet når det gjelder character development...de er også ett fint sted å starte ja, men grafikken er meget utdatert...

Lenke til kommentar

Neverwinter nights er et supert spill, og lett å komme seg inn i. Men personlig synes jeg ikke det kommer i nærheten av BAldursgate2. da snakker jeg selvsagt ikke om grafikk,men alle andre elementer som gjør et rollespill bra. Frihet, karakterbygging,stemning og historie. BG2 er tidenes rollespill(sammen med fallout2), men av nyere spill anbelfaler jeg Morrowind og NWN. Disse er kremen av dagens rollespill for pc. Så test de, og du blir garantert ikke skuffet!

Lenke til kommentar

Nå er jo det spillet du har (Baldurs Gate - Shadows Of Ahmn)

det beste rollespillet jeg noen gang har spilt.....

Og det har betraktelig bedre grafikk enn Fallout serien.

 

Jeg vil så absolutt anbefale deg å prøve det !

Historien er virkelig fengende !!!

Jeg mener å ha lest at det ikke er mulig å komme seg igjennom det

på mindre enn 200 timer....

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg snart burde sette dette i signaturen min, for jeg gjentar dette gang på gang:

 

Divine Divinity! Grunnen til at du ikke hører så mye om det er at det er et lite selskap som står bak. Det er et suverent spill, ikke fått i nærheten av den oppmerksomheten det fortjener. Fenget meg _mye_ mer enn f.eks. Neverwinter Nights. Vi har omtale av Divine Divinity her på Gamer.no.

Lenke til kommentar
Jeg føler at jeg snart burde sette dette i signaturen min, for jeg gjentar dette gang på gang:

 

Divine Divinity! Grunnen til at du ikke hører så mye om det er at det er et lite selskap som står bak. Det er et suverent spill, ikke fått i nærheten av den oppmerksomheten det fortjener. Fenget meg _mye_ mer enn f.eks. Neverwinter Nights. Vi har omtale av Divine Divinity her på Gamer.no.

 

:lol: Helt sant!! Snart fler innlagg om DD enn jeg om FallOut.. Og da er det ille;)

Men må si meg enig! Dette er et helt forteffelig spill!! Utrolig mye bedre enn NWN! Helt knall!

Vil også nevne Planescape: Tourment. Dette er også en av de helt store.. 8Bare sånn for å nevne litt mer enn i tidligere post..)

Lenke til kommentar
Jeg har bare et ord, og det er:   MORROWIND!!!

 

Morrowind er tidenes beste RPG etter min mening. Det er det spillet jeg har spilt som man har det mest fritt. Mange andre spill bygger alt for mye opp under hoved oppdraget og har ingen ting annet og gjøre.

 

Blei lit mer en et ord.

 

Morrowind er ikke tidenes beste RPG. Det er tidenes beste SPILL! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg får vel ris på rumpa m jeg nevner anarchy online her, men det er faktisk ganske kult:)

Kjempe bra community også.

 

Anarchy online: Shadowlands har fått veldig god omtale.

 

Worth a try mener jeg. Tar litt tid å sette seg inn i fordi det er så omfattende, men når du har teken på det er det kjempemorro:D

 

Du får sikkert joinet en organisasjon som Ragnarok (veldig stor guild der alle medlemene er fra skandinavia) hvis du vil det:)

Lenke til kommentar
Gutter dere glemmer 1 spill.

 

GOTHIC II  det er mye underholdning!!

 

Både G 1 og 2 er knall!!!

 

Divine Divinity er også knall.

 

Men det som har fenget meg mest, ja jeg vet det er utdatert, men det er konge: Might and Magic VI, makan til genialt spill finnes ikke. :woot:

Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste anbefale Morrowind. Førsteinntrykket tok pusten fra meg! :yes: . Det visuelle, og ikke minst musikken, er noe av det beste jeg har opplevd i den visuelle verden, og det gir en fantastisk atmosfære. Jeg kunne bruke minutter på å stå og se mot horisonten, så god atmosfære var det! :woot:

 

Gir eventyrlige eventyr-opplevelser og maaange timers underholdning ettersom det alltid er mer å utforske og nye quests å gjøre. Maken til spillet skal man lete lenge etter, om det i det hele tatt finnes.

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Må bare komme med et inlegg jeg også da.

Jeg er en skikkelig rollespill entusiast. Setter jeg meg ned å spiller et spill på pc'en, så er det et rollespill. Hvorfor jeg spiller (nesten)bare rpg spill? Jo, fordi jeg liker spill med en skikkelig god historie som følger deg helt til slutten, og jeg digger karakterutviklig. osv. osv. Selfølgelig er det ikke alle rpg'er som har god historie, men mange har de, ivertfall de jeg har spillt.

Jeg har da spillt en god del forskjellige rpg spill, og favorittene er som følger:(i kronologisk rekkefølge)

 

1. Baldur's Gate 2 - Shadows of Amn (det er kongen, ingen tvil)

2. Arx Fatalis

3. Morrowind

4. Gothic 2

Lenke til kommentar

Morrowind: Stort og flott spill.. Litt for stort etter min mening. Nå skal det ises at jeg var en RPG-njub når jeg begynte å spille det, men uansett, det var fryktelig mye å holde styr på og journalen blir etterhvert bare et eneste rot.

 

Gothic II: Kongespill for nybegynnere! Er enkelt å sette seg inn i, bra historie, morsomt og grafisk spektakulert (i hvert fall på 1024x768 og relativt høye innstillinger).

 

Fallout 1 & 2: Verdens beste RPG, IMHO. Gripende historie, super karakterutvikling, litt utdatert grafikk

Sistnevnte tenker på de første sekundene du spiller, så er du hekta. Hvis du satser på Fallout, begynn for all del på 1ern. Du får 1 & 2 i en pakke for 100-200 kr nå til dags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...